donderdag, maart 06, 2008

IJs

DaSom heeft vrijdag en zaterdagavond een cabaret avond, waar ze de piano zal spelen; op vrijdag begeleidt ze een zanger, en op zaterdag speelt ze samen met een violist. Ze had gisteren pas de muziek gekregen van de zangeres en had maar een uurtje op school geoefend. Ze maakte zich erg druk dat ze niet genoeg zou kunnen oefenen. Dus gisteravond belde ik een oude vriendin op die ik al zeker een jaar niet gezien heb, Meg. Ze hebben een piano, en DaSom kon meteen komen om te oefenen. Ik ben ook gebleven, en we hebben leuk bijgekletst terwijl we basketbal keken op tv. Haar man is een fanatieke Duke fan, en ze wonnen tegen Virginia. Op de achtergrond hadden we de pianomuziek, DaSom speelt echt goed.
Meg heeft 3 dochters van dezelfde leeftijden als onze jongens, en ik ken haar al net zo lang als ze naar school gaan. Onze kinderen hebben bij elkaar in de klas gezeten. Ze gaat ook naar school en werkt, en zo kan het zijn dat de tijd vliegt en je elkaar een jaar niet ziet. Het was wel gezellig, en we hebben beloofd dat we gauw weer eens bij elkaar zullen komen.

Gisteren zat alles onder het ijs, dat de hele dag niet smolt, en met wat meer regen werd het alleen maar erger. 's Nachts was de stroom een tijdje uitgevallen, er was in de buurt een boom op een stroomkabel gevallen. Vanmorgen scheen de zon en was het een heel mooi gezicht met het schitterende ijs op de bomen. Micky zei dat hij genoeg heeft van die "mooie" plaatjes.

Ik heb een mooie wandeling met Kibbels en Bitz gemaakt. Alleen schrokken we ons toen een grote zwarte hond op ons af rende. Hij zag eruit als een zwarte wolf en hij beet Kibbels in haar rug. Gelukkig niet hard, maar ze jankte even.
Heel veel mensen laten hun honden hier in de buurt los rennen, en meestal komen ze blaffend aan rennen en stoppen dan, of snuffelen even. Bij deze moeten we uit de buurt blijven! Er stond wel een auto voor de deur dus er was iemand thuis, maar ik durfde er toch niet aan te bellen om wat van die hond te zeggen, want dan zou ik echt zijn territorium ingaan.

Allerlei takjes in het ijs;








Een kleine waterval in het bos.


Hondebeestjes in de zon, lekker genieten.



Een groot gedeelte van de dag heb ik doorgebracht met mijn statistiek. Deze week hadden we geen les, en ik heb alles wat uitgesteld. Nu moet ik er weer aan geloven. Vorige week hadden we examen, vreselijk. Ik had zo hard geleerd, maar toen ik de vragen voor me kreeg was alles opeens weg. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het kwam wel een beetje terug, maar ik had een paar hele domme fouten gemaakt. Ik durfde eerst niet om mijn score te vragen via email, want ik dacht zeker dat het in de 10 tot 20% zou liggen. Toch maar wat moed verzamelt en gevraagd, en ik had een 71.5%, net voldoende dus. Pfff!

Voor de broodnodige ontspanning heb ik tussen door een beetje geschilderd. Dit schilderij ligt al zeker een jaar, af en toe doe ik er wat aan. Nu zit ik een beetje vast; wat moet er nog aan gedaan? Meer detail? Maar wat en waar? Suggesties?

Labels: , ,

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Bij jullie ligt echt nog wel veel sneeuw. Hier is alles bijna weg. Water is wat overblijft.


Super dat je toch een voldoende had. Ben je dus mooi vanaf of niet?

gr petra

9:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heb ik net een heel verhaal zitten commenten, ploep weg.
Maar wat een geluk dat die rothond jouw hond(en) niet erger te pakken heeft genomen, kan me goed voorstellen dat je je helemaal gek schrikt van zo'n beest.

Je schilderij mist glans, leven als ik het zo maar even kan zeggen ;-) Weet niet of het olieverf ? maar als het olieverf is kun je een paar antieke trucs uit proberen: meng bijv. transparant bruin met verharder of vernis tot het heel dun is maar wel een heel transparante kleur is geworden, als je dit in lijnen opbrengt aan de schaduwkanten van de boomstammen bijv. krijg je een diepte-effect. Wel oppassen dat je dunne verf niet gaat lopen.

Veel plezier met schilderen !

10:51 p.m.  
Blogger Petra said...

Pff, gelukkig dat die hond niet agressiever was, eng, hoor! Mooie foto's heb je gemaakt.
Ik vind het schilderij zo al heel mooi, zou er niets aan te verbeteren weten. Het is mooi van compositie en kleur en heel natuurgetrouw. Heel knap gedaan!

10:56 p.m.  
Blogger Petra said...

Nog even. Ik zag net Bianca's reactie, maar ik vind je schilderij juist iets folk-arterigs hebben. Het spreekt me zo wel aan.

10:57 p.m.  
Blogger Guus said...

Mooi schilderij!

Jakkes, zo'n hond, gelukkig dat het goed is afgelopen.

PS Ik heb je een e-mail gestuurd, maar weet niet zeker of ik het juiste adres heb gebruikt. Heb je het ontvangen?

11:11 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Mooi hoor, die sneeuw, maar ik zou er net als Mickey ook wel genoeg van hebben nu. Van mij mag het lente worden!

Ik ben ook ooit eens gebeten door een hond die door zijn baasje was losgelaten, lang geleden. Honden moeten toch echt door hun baasjes onder controle gehouden worden.

En het schilderij vind ik erg mooi, lekker rustig. Het enige dat ik nog zou toevoegen is een hertje, boven op het klein platteau aan de bovenkant van het water.

12:57 a.m.  
Blogger Petra said...

Jemig dat is schrikken met die hond. Blijft altijd moeilijk in te schatten hoe sommige honden reageren.

Ik vind je schilderij erg mooi. Vooral hoe je de afscheiding van sneeuw naar water geschilderd hebt.

4:37 a.m.  
Blogger Anja said...

Ik kan me voorstellen dat Micky genoeg heeft van die "mooie plaatjes".
Wat zul je geschrokken zijn van die hond, gelukkig is het goed afgelopen.
Fijn dat je een voldoende had.
Je schilderij vind ik erg mooi, ik zou het zo laten.

5:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk dat je door DaSom uiteindelijk nog eens een oude kennis hebt terug gezien. Zo zie je maar...

Ik vind het een prachtig schilderij. Er ontbreekt alleen een kader rond ;-) Niets veranderen, dus!!! Wat heb jij talent!

Groetjes,

9:43 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Dank je voor alle goede tips! Het schilderij is waterverf, en ja echt leven zit er niet in. Een hertje ben ik bang dat me niet goed zal lukken om dit erin te zetten.

9:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is toch moeilijk met waterverf schilderen ! heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar werd helemaal niets, ik vind het veel moeilijker dan met olieverf zelfs. Maar is een heel vervelend gevoel als je een schilderij hebt gemaakt en je "mist" iets. Het schilderij zelf is zeker goed (had ik misschien erbij moeten zetten ;-))

Groetjes

7:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?