maandag, september 07, 2009

Nederlandse ontmoeting en weekend

Het lange Labor Day weekend is vrij rustig geweest. Het lijstje van dingen die we moeten doen is niet veel korter geworden. Oh, well.

Op vrijdag had ik afgesproken met Inge in Stewart Park. Het was leuk om haar en haar 2 bundeltjes energie van anderhalf te ontmoeten. We hebben leuk gekletst, terwijl ze 2 peutertjes in de gaten moest houden. Knap hoor! Het was lekker warm dus ze konden door de sproeiers rennen. Herinneringen van mijn eigen kinderen toen ze klein waren komen dan weer boven :)

Zaterdag heb ik gewerkt. Ik was charge nurse op de afdeling; er werd verwacht dat er een influx van griepgevallen op de eerste hulp zouden komen wat onze afdeling ook druk zou maken. Op Cornell zijn 150 studenten ziek. Dat zal het topje van de ijsberg zijn, want die 150 zijn er alleen degenen die zich bij de kliniek gemeld hebben. De afdeling lag 's morgens helemaal vol (niet met griepgevallen hoor) en er moet dan een plan gemaakt worden wat we gaan doen als er meer mensen opgenomen moeten worden. Gelukkig viel het allemaal mee, hadden we een heleboel ontslagen en niet veel opnames.

Zondag zouden we hier wat klussen. Wat echt heel nodig is dat de buitenkant van het huis schoongespoten moet worden. De spuit van hogedrukspuit was kapot, dus daar hebben we een nieuwe voor gekocht, en Micky ging aan het werk. Net toen de ergste groene plekken op het huis schoongespuit waren stopte de waterpomp ermee. Die kan wel weer ge-reset worden, maar dat is nu al een paar keer gebeurd als we veel water in een keer gebruiken. De pomp is 30 jaar oud, als het maar geen teken is dat hij ermee gaat kappen. Dus om het watergebruik te drukken zijn we maar niet verder gegaan met schoonspuiten. We zullen eens kijken of we een nieuwe pomp kunnen installeren voordat hij er echt mee kapt en het een noodgeval wordt.

Vandaag heb ik wat schoolwerk gedaan, wat geschilderd, gelezen, gewandeld... gewoon rustig aan dus. O, en ik heb door het bos gestruind, sugar maple bomen merken met een spuitbus witte verf. Dan weet ik tenminste welke bomen de maples zijn als ik ze ga tappen in het voorjaar. Ja, we willen er wat serieuzer mee verder.

Labels: ,

4 Comments:

Anonymous Cisca said...

He wat leuk dat jij Inge ontmoet hebt! Zo is de weblogwereld toch wel heel klein...

10:13 p.m.  
Anonymous Bianca (hollandranch) said...

Wat leuk zo'n ontmoeten ! en hopelijk is het een kleine reparatie aan je waterpomp.

11:10 p.m.  
Blogger Bibi said...

Slim om die bomen te markeren!
En leuk ook dat je de Vosjes hebt ontmoet, erg leuk wat uit het bloggen kan voortkomen.
Wij hebben een maple tree bij ons huis staan waar ik volgend jaar uit ga tappen, maar ik ga het sap alleen gebruiken voor soep, thee en verfrissende drankjes, ik denk niet dat ik het geduld heb om die sap tot siroop te koken;-)

4:08 p.m.  
Blogger Petra said...

Blijft leuk, die ontmoetingen! Ook leuk, dat je meer gaat doen met het maplesap, ik ben benieuwd.

7:24 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?