dinsdag, augustus 18, 2009

Leuke ontmoeting

Maandagmorgen hadden Bibi en ik afgesproken bij het Corning Glass Museum, wat zo ongeveer halverwege onze woonplaatsen ligt. Het was heel leuk om haar te ontmoeten! Het blijft gek met internet en de blogs dat je iemand nog nooit in levenden lijve gezien hebt maar toch al een stuk kent.

We gingen eerst een workshop doen waar je zelf iets van glas kunt maken. Bibi had de tickets besteld en je moet van tevoren kiezen wat je wilt maken, en behalve de kleuren kiezen kun je het ook niet anders maken dan op het plaatje. Het was leuk om eens te doen. Het kunststuk moet 12 uur afkoelen in een speciale oven, dus je krijgt het niet meteen mee. Je kunt het de volgdende dag afhalen of op laten sturen.

Daarna liepen we terug naar het museum. Je komt eerst door een winkel met een grote hoeveelheid aan glasartikelen te koop. Daar is al veel te bekijken.
In het museum gingen we met de tour mee. We hadden een mevrouw die heel goed kon praten, en onvoorstelbaar hoeveel ze over alle stukken wist te vertellen. Er staat een hele nieuwe collectie sinds ik in het museum was een paar jaar geleden. Heel interessant allemaal, zo krijg je toch een heleboel nieuwe indrukken. En een overvloed aan informatie. Na de tour hebben we gelunched in het cafetaria in het museum, en leuk gekletst.
Daarna hebben we nog een paar demonstraties glasblazen gekeken, en het kriebelt ons allebei om een nieuwe hobbie te beginnen. We zullen nooit meer hetzelfde tegen een glazen vaas aankijken.

Op Bibi's blog staat een foto, zelf ben ik momenteel gehandicapt zonder fototoestel (Bart heeft het meegenomen).

Het was heel leuk, en ik kijk uit naar een volgende ontmoeting!

5 Comments:

Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Ik schreef net al bij Bibi, wat leuk dat jullie elkaar ontmoet hebben en ik vind die glazen bol op de foto al zo mooi. Ben heel nieuwsgierig naar wat jullie geblazen hebben !

9:43 p.m.  
Blogger Bibi said...

Hoi Annemiek, ik dacht dat de foto's al onderweg waren maar ik zie dat picasa nog bezig is met laden. Maar het duur neit lang meer denk ik!
Groetjes, Bibi

9:54 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat leuk, weer een internet ontmoeting, die gezellig was. Ook een bijzondere activiteit, die jullie gedaan hebben. Ben benieuwd naar de foto van de kunstwerken.

5:09 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat ontzettend leuk dat jullie elkaar ontmoet hebben en dan ook nog op zo'n leuke plek!

6:16 p.m.  
Blogger kastelke said...

Oh, wat leuk! Dat zou ik ook wel eens willen doen.
Zelf ben ik een grote fan van D. Chihuly: http://www.chihuly.com/
Tof dat je Bibi nu ook ontmoet hebt!

10:21 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?