maandag, augustus 24, 2009

Oogst

Vanmiddag heb ik wat aardappelen opgegraven. Anderhalve emmer vol!



Dit komt van 9 aardappelplanten. 6 ervan stonden in een van de bakken in een stuk van misschien 2 bij 2 meter, en de andere 3 stonden apart ergens in een heuveltje. Aan de aardappelen in de autobanden ben in nog niet begonnen, die planten zijn nog niet afgestorven.

Het oogsten lijkt een beetje op schatgraven. Elke keer als je denkt dat je alles hebt vindt je er weer eentje. Een heel gewroet!

Labels:

4 Comments:

Blogger Petra said...

Precies zo als je zegt, schat graven. Ik heb dat nog steeds met mijn tomaatjes. De cherry tomaatjes blijven het doen. Elke dag ga ik even kijken of er weer wat te halen is. De natuur is een wonderlijk iets.

9:15 a.m.  
Blogger Bibi said...

Wat leuk zoveel aardappelen! Ze zullen heerlijk smaken.
Hier heb ik gehoord dat iedereen die zijn eigen tomaten groeit die het beste kan weggooien want er heerst een tomaten ziekte, een soort schimmel. Gelukkig krijg ik van al mijn (te laat geplantte) tomatenplantjes maar 1 tomaat.
Maar ik heb wel veel bonen, en ook tuinbonen! Heeerlijk!

10:13 a.m.  
Blogger Petra said...

Lijkt me lekker, je eigen aardappelen!

4:23 p.m.  
Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Dat zijn lekkere aardappels die rode ! Ik vind het ook altijd leuk om aardappels op te graven, vooral als je ineens een heel grote vind.

9:32 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?