zondag, juni 28, 2009

Muizen en vossen

Gisteren wilde ik het kleine schuurtje schoonmaken. We bewaren daar het stro voor de kippen, en dat is natuurlijk een lekker warm plekje voor muisjes in de winter. Ook had ik er touw bewaard, en toen ik de tomaten met dit touw wilde gaan opbinden bleek er niet veel meer van over te zijn.

Daar ligt mijn touw, er is een nestje van gebouwd;



Er was niet 1 maar 3 nestjes, en in eentje zaten nog bewoners;



Moedermuis klom uit haar nest met 4 kleintje. Het was wel zo grappig hoe dat ging: de kleintjes houden haar goed vast.



Ik haalde Tim en Niels erbij, en die vonden het wel zo geweldig uitzien hoe die moeder met haar kleintjes rondliep.



Ik heb het schuurtje maar een beetje aangeveegd, en laat de muisjes maar even zitten. Zo gauw ze in huis komen zullen ze echter in de val lopen!

's Avonds zaten we aan tafel en roept Bart opeens "fox". Daar stond hij op het gras naar de kippen te kijken. Ze zaten allemaal in hun hok, behalve een eigenwijze kip die weigerde naar binnen te gaan. Die is Bart gauw gaan vangen en ook binnen gezet. Later kwam de vos nog een keer terug. We zullen een fort van dat kippenhok moeten gaan maken om hem buiten te houden! Bart heeft allerlei plannen die schrikdraad en booby traps inhouden...

Labels: ,

6 Comments:

Blogger Petra said...

Het is echt zwaan kleef aan op het filmpje zeg. Leuk inderdaad om te zien.

Minder leuk van de vos overigens....

2:35 p.m.  
Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Dat is minder een vos die het op je kippen heeft voorzien hoewel kleine vosjes heel schattig zijn ook ;-)

Wat leuk zo'n muis he ? al is het " ongedierte" toch zijn ze best leuk, mooi nestje heeft ze trouwens gemaakt ervan !

6:10 p.m.  
Blogger Bibi said...

Grappig dat filmpje! Best schattig die moeder met al die kleintjes. Waren ze maar niet zo lastig...
Net als die vos, ik vind het erg mooie dieren maar ja, je kippen moeten ze met rust laten.

1:42 p.m.  
Blogger Petra said...

Schattig, die moedermuis! Wat een "wild" rond jullie huis! Hopelijk kan Bart goede boobie traps zetten.

1:52 p.m.  
Anonymous www.vandijkjes.punt.nl; said...

Wij zagen vanavond een vos hier recht tegen over het huis. Hier zi ej ze niet echt veel, maar ik denk dat er hier ook niet veel te halen valt. we hebebn geen kippen en neimand hier in de buurt, dat scheelt.

Die muisjes zijn wel lief hoor, zolang ze niet in huis komen ja..

gr petra

9:38 p.m.  
Anonymous www.hildezug.info said...

Waw, ik heb bewondering voor je. Als ik een muis zou zien, dan zou ik me moeten inhouden om niet te schreeuwen ('k zou me moedig houden voor de kinderen, maar binnenin het uitzweten...). Ze zien er wel schattig uit, maar ik ben er helemaal niet gek van...

Groetjes,

Hilde

PS : na een lange blogpauze, ben ik eindelijk opnieuw begonnen!

2:30 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?