maandag, juli 28, 2008

Weekendje verven

Het is een bezig weekend geweest. Op zatermorgen zijn Micky en ik al vroeg gaan kano varen. Heerlijk zo 's morgens rustig op het water. Daarna de boodschappen gedaan, verf gekocht, en aan het werk! Het kippenhok zag niet meer uit, en dat wilde ik gaan verven. Terwijl ik in de winkel was bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn als ik het als een rode schuur zou verven, in plaats van dat donkerbruine dat het nu is.

Maar eerst begon ik aan het huis, het hout onderaan de voorkant heeft een nieuwe lik verf in een iets donkerder beige gekregen op zaterdag:


Je ziet het momenteel bijna niet door de bloemen, maar het ziet er weer mooi uit! Er zit ook een tintje perzik in die kleur, iets wat je op het kleurkaartje in de winkel niet zag. Zo kan het toch anders uitvallen, maar het is wel mooi.

Zondag was het kippenhok aan de beurt. Plaatje van voor:



En na:


Het grote hok. Een beetje verf doet wonderen. Alleen de voorkant moet nog geverft, maar dat moet eerst schoongemaakt, en de kleine kippen zitten dan in de weg. Het is me een boel om bij te houden met zo veel kippen! Er moeten er echt een stel weg.


Het kleine hok. Misschien nog wat witte latjes er tegen en dan lijkt het echt een rode schuur. Toen ik met dat rood begon, was het wel even wennen. Het is echt heel rood, en heeft misschien iets meer oranje dan echt "schuur-rood".
De kinderen vroegen of het een 'designer chicken coop' zou worden. Jawel hoor!

's Avonds hebben we lekker gebarbequed. Daarna ging Bart Goliath er even bij halen. Geen idee waarom.


Bart en Goliath. Bart is de enige die hem vast kan pakken.

Ik was bang dat de honden hem zouden pakken, maar ze zijn allemaal wat bang van elkaar. Bitz likte haar mond wel af, maar durfde toch niet dichtbij te komen. Wel goed zo! De haan bleef hun ook goed in de gaten houden, en kwam tot een halve meter afstand, maar pikte hun niet.


Goliath wil ook wel een hapje mee eten, maar durft toch niet echt goed.



Bitz moest even snuffelen.

Later op de avond zaten Micky en ik nog op het terras, en er kwam een hert met een jong net in het bos langs wandelen. We zaten heel stil te kijken, de herten hier zijn veel schuwer dan in de stad waar ze meer mensen zien. Heel leuk om zo'n baby met spikkels te zien.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Petra said...

Hi hi, kostelijk, die hondjes en de haan! Het kippenhok ziet er weer mooi uit!

12:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Onze kippenhokken hebben ook die kleur, vind dat zo mooi dat barn red. Wat een prachtige haan heb je ! ben ik weel een beetje jaloers op ha ha
Wat heb je veel bloemen trouwens, super !
Hier zijn de herten ook wild, aan mij zijn ze nu wel een beetje gewend maar ze blijven op behoorlijke afstand.

2:51 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?