maandag, juli 21, 2008

Say what?

Je zal het nooit raden welk dier er vandaag in Taughannock Falls Park rond liep!

Bart heeft het beest niet gezien, hij zat bij de ingang die het verst van het ravijn ligt, maar hij kon het volgen op zijn radio. Dat ging zoiets:
"Kantoor?"
"Hier is het kantoor, wat is er?"
"Eh, ik krijg hier meldingen van mensen die, eh, een bison gezien hebben."
"Kun je dat herhalen?"
"Ja, eh, meldingen van een bison in het ravijn."
"Een bison?"
"Ja, een bison."
"Ok. Ik geloof niet dat die hier voorkomen. We zullen animal control bellen."

Het is niet duidelijk of het een volwassen bison was of een kleintje. Hij is niet gevonden door het parkpersoneel. Waarschijnlijk is hij weer uit het ravijn geklommen over een oud en heel stijl vervallen pad naar boven. Daar zagen ze de sporen, dus het was echt geen fabeltje.
Het bleek dat er 13 bizons ontsnapt waren bij een boerderij in de buurt, 12 waren er weer terug gevonden.
Nou, dit had ik wel willen zien, je zou je zo in Yellowstone wanen.

Update; het artikel in de krant. Volgens dit artikel zijn ze vorige week al uitgebroken, kunnen het er wel 17 zijn, en zijn ze nog niet terug gevonden.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Geweldig. Ik denk dat de mensen toch wel effe vreemd hebben staan kijken. Wat is er met bison 13 gebeurd? Weet men dat al?

gr petra

8:45 a.m.  
Blogger Petra said...

Van mij mogen de bisons overal weer terug! Ik las net in Shenandoah NP, dat die ook in de Shenandoah vallei met grote kuddes liepen. Lijkt me fantastisch!

11:18 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?