maandag, augustus 29, 2011

Weekendje weg

We zijn weer heelhuids thuis van een weekend in de Adirondacks. Gisteren hebben we urenlang door de harde regen en wind gereden. Het plan was eerst om tot maandag te blijven, maar toen kwam Tim erachter dat zijn school op maandag begint en niet op dinsdag, dus ons reisje werd met een dag ingekort. Op zondag zouden we nog een wandeling gaan doen, maar dat werd ook niks met een tropische storm die over ons heen raasde, en dus zijn we 's ochtends meteen vertrokken.

Tim was op donderdag naar Binghamton vertrokken om zijn spullen te verhuizen, en op vrijdag gingen we hem alweer halen om met ons mee te gaan naar Old Forge, in de Adirondacks. Eerst moesten de honden nog weggebracht, dus dat alles zorgde voor een omweg en een lange rit. Om 3 uur waren we in Old Forge, een beetje gaar van het rijden. We zaten in het Water's Edge hotel, tegenover het waterpark. We hebben rondgewandeld, en minigolf gespeeld 's avonds, niet zoveel dus.

Een grappig bootje.

Aan de overkant ons hotel.

Op zaterdagmorgen zijn we naar Tickners Canoe canoe gegaan, en daar een kano en kayak gehuurd. Wonder boven wonder gingen Tim en Niels ook mee. Niels onder de voorwaarde dat hij alleen maar in de kano hoefde te zitten en niet mee te roeien. Tim had nog nooit gekayakt en ik zag een grote smile op zijn gezicht. Hij vond het zo te zien wel leuk. Die kayak ging een stuk vlotter dan wij in de kano, daar had hij wel plezier in. We gingen blijkbaar zo langzaam dat Niels het niet kon uitstaan dat we steeds achter Tim waren en hij de roeispaan van mij overnam en een eind hard geroeid heeft.
Het was een leuk tochtje op de Moose River. Je kanoed tussen hoog gras, we kwamen af en toe langs een groep eenden, en we hebben een reiger en wat andere vogels gezien. We zijn een dik uur weg geweest. Het is een langzaam stromende rivier (althans op dat stuk), en stroomopwaarts is ook niet zwaar.

Net toen we weer bij het hotel waren kwamen Bart en Carly. Goede timing. We wisten nog niet of Carly ook mee zou gaan, Bart had al gezegd dat ze niet tussen de familietijd wilde komen. Ze voelde zich er wat ongemakkelijk bij in het begin, maar ik zei tegen haar als Bart haar meebrengt ze er ook bij hoort.
We gingen naar het waterpark, waar we een hele leuke dag hadden. Veel waterglijbanen gedaan, de laatste die we deden was wel HEEL spannned! En lekker gedobberd in de lazy river waar je uren kan doorbrengen, en jawel hoor, naar het sprookjesbos geweest. Hoe jammer dat ik geen fototoestel bij me had! Tim in het dwergenautootje, drie jongens op de drie blinde muizen (meer iets voor 3 jarigen, zo klein), en alle vier in Cinderella's pompoen.

Die avond probeerden we nog een kamer te krijgen voor Bart en Carly, maar behalve een hele dure kamer in ons hotel was er in de stad niks meer te krijgen. Dan de camping maar geprobeerd, daar hadden ze nog 1 camping cabin te huur, dat kwam goed uit. Wel grappig dat ze een papiertje moesten tekenen dat ze wisten dat er beren konden zitten. Na al hun tijd in de wildernis was dit huisje erg luxe. Er staat alleen een bed in, verder niks, maar ze hebben veel tijd in een tent doorgebracht, en er zijn luxe douches en wc's bij deze camping wat ze gewoonlijk ook niet hebben.
We bedachten dat de reden dat alles zo vol zat was dat de state parks allemaal hun campings gesloten hadden vanaf zaterdag voor de orkaan.

Op zondag werden we wakker met harde wind en regen. Dus die wandeling werd ook niks. We ontbeten en namen weer afscheid van Bart en Carly. Ze zitten ongeveer een uur rijden van Old Forge af, de tegengestelde richting van ons. Om 10 uur vertrokken we. Onderweg hebben we niks dan harde regen gehad. Orkaan Irene was tegen die tijd een tropische storm. Op de weg van Utica naar Syracuse telden we 71 hoogwerker trucks die oostwaarts trokken om te gaan helpen met alle stroomuitval, en we zagen verschillende vrachtwagens met grote generatoren. De rivieren rondom Binghamton zaten goed vol; we leverden Tim weer af, hij zit daar hoog en droog.
De honden werden weer opgehaald, wat was Muddles blij! Je kon hier ook zien dat het hard gewaaid had, overal takken en bladeren op de weg, en in de stad zagen we een omgevallen boom. Maar lang niet zoveel schade als op andere plaatsen.

Deze video is in het plaatsje Fleishmans, waar we jaren geleden een keer geweest zijn voor een skitrip. Op mijn blog van toen staan een paar foto's van de huizen, zo dicht bij het water. Zouden ze er nog staan?

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Elke said...

Leuk, zo'n weekendjes tussendoor! :-)
En ja, een huis bij het water klinkt heel idyllisch, maar soms is het alles behalve dat!

1:38 p.m.
Blogger Petra said...

Leuk zo'n familieweekendje, die worden toch steeds schaarser, helaas. Wat een overstromingen!