dinsdag, augustus 09, 2011

Beetje tuin, beetje kids

Het weekend hebben we Bart maar weinig gezien. Hij was steeds op pad, en ik werkte avonddienst. Gisteravond zijn we uit gaan eten, en hebben we nog een eindje gewandeld bij Buttermilk Falls. Daar waren ze nog niet geweest, ze hebben hier veel gewandeld, en hij heeft Carly de omgeving laten zien. Gisteravond kwamen ook de verhalen los, en het was heel leuk om te horen hoe zijn leven er nu uitziet. Ze zitten daar in de wildernis telkens 5 of 10 dagen aan een stuk met een groepje van 5 personen, en er zijn dagen dat ze niemand anders zien. Het werk varieert van nieuwe paden aanleggen en paden opruimen, tot bruggen en hutten herstellen, tot uitheemse plantensoorten verwijderen. Hij had wel leuke verhalen te vertellen! Vandaag zijn ze naar de Pocono's vertrokken en dan gaan ze morgen door naar New York. Ik denk dat het overweldigend zal zijn na die maanden in de Adirondacks, in het weekend gaan ze weer terug naar hun werk. Ze hebben het wel goed naar hun zin daar midden in de natuur!

Tim en Niels zijn klaar met hun klas en hebben allebei een A gehaald. Geweldig dat Tim Calculus 2 er nu op heeft zitten, driemaal is scheepsrecht. Niels had psychologie, hij vond het gemakkelijk, maar wel interessant.

Dan mijn tuin... in het voorjaar dacht ik eindelijk eens mooie stokrozen te krijgen, de planten waren zo groot en er kwamen knoppen in, maar de herten hebben andere plannen. Ze hebben de ochtendglorie en stokrozen opgegeten. Dit was een paar weken geleden. Nu heb ik nog nooit eerder last van herten gehad. Om de groententuin staat een hek, maar ik had een lager hek dan vorig jaar, en je kunt al raden wat er nu komt. Jawel hoor. Daar ook herten in gehad. Alle snijbieten hebben ze tot aan de grond afgegeten. Ze hebben wel zo voorzichtig rondom de tomatenplanten gelopen dat er daarvan geen blaadje gekreukt is. Die smaken blijkbaar niet goed en die staan nog allemaal overeind. Ook de bonen, waar net klein boontjes aan begonnen te komen, zijn afgevreten. Grrr! Er is toch genoeg ander groen te eten? Waarom moet dat nu van mijn plantjes?



Snijbietstompjes.


Basilicum en paprika lusten ze blijkbaar ook niet. Of ze bewaren dat als toetje voor later.


En restjes bonenstruiken.

Om dan maar positief te eindigen, hier een foto van iets wat het goed doet, een plant met bloemen zo groot als schoteltjes;



En nog een foto van de cavia nadat ze in bad is geweest.

Ze voelt zich een beetje vernederd geloof ik.

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Petra said...

Vast familie van onze tuin konijnen. Maakt niet uit wat ze eten als het maar in mijn tuin staat. Wat kan je dan boos wordenhe als je ziet dat er weer wat weg is. Zo jammer, net wat je zegt er is toch groen zat overal!

10:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?