donderdag, juli 21, 2011

Uitstapje

Vorige week hadden we een leuk bezoek van Marjan en Jan van het Allesamerika forum. Ze zijn 3 maanden aan het trekken van kust naar kust, en waren hier in de buurt. Het was leuk om ze te ontmoeten, en we hebben gezellig gekletst.


Hun vakantieverhaal staat hier.

Pa had me dit prieeltje gemaakt (met mijn instructies :) Zoiets had ik ooit bij een rustplaats langs de autoweg gezien en ik vond het mooi. We hebben er 3 verschillende klimplanten naast geplant, en de bedoeling is dat het volgroeid;




Deze clematis is blij met zijn nieuwe plekje.

Micky moest vandaag naar een les in Pennsylvania, en omdat ik de dagen vrij heb ging ik mee. We vertrokken gisteren, en laten we nou net op diezelfde rustplaats van het prieeltje stoppen.


Zo ziet het er tegenwoordig uit. Het bouwwerk kun je alleen nog zien als je onderin kijkt, en de takken zitten er helemaal in verweven.


Zoals het bordje op de bank aangeeft moet je uitkijken voor de vogelpoepjes. Er zaten allerlei vogels in te tjerpen.

Micky moest in de buurt van Philadelphia zijn voor zijn klas, maar we maakten een omweg langs het strand. Naar mijn gevoel een flinke omweg! We gingen naar Sandy Hook, wat onder de National Park Service valt. Het is een mooi schiereiland, met veel zandstranden. Ik kan me voorstellen dat het hier in de weekenden stinkend druk kan worden! Het viel gisteren helemaal mee met de drukte.


Zo'n bord kom je dan tegen. Je bent gewaarschuwd!
En als je dat bord mist, zie je dit bord misschien:



Voor wie denkt dat naaktstranden (ofwel clothing optional) niet bestaan in Amerika omdat ze te preuts zijn, helemaal mis. Iedereen moet toch minstens 1 keer in zijn leven ge-skinny dipped hebben!


Aan het einde van het schiereiland ligt nog een kustwachtbasis, vroeger was hier een marinebasis en het geschut van de tweede wereldoorlog staat er nog. Ik zag dat je ook rondleidingen kon doen.


Op een heldere dag moet je hier Manhattan kunnen zien liggen.
We hebben lekker op het strand gelegen en in de golven gezwommen. Heerlijk! We zijn niet zo heel lang gebleven, ik verbrand veel te snel, zelfs met factor 50 op.


Volgens de folder de oudste vuurtoren in de VS.

Er liggen allerlei gebouwen rondom, bij sommigen zijn de ramen dichtgetimmerd, andere zijn nog in gebruik, maar het kwam over als een spookdorp. Nu waren wij er wel laat in de middag, en we hadden niet veel tijd om verder te kijken.


We hadden nog zeker een uur te rijden, wat nog veel langer werd door file, en vreselijk rijden op de NJ Turnpike, maar we kwamen goed aan bij het hotel. Het was een heerlijk D-tour, ik zal Sandy Hook zeker aanraden, het ligt alleen een beetje uit de weg, en in de weekenden moet je het vermijden.

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Elke said...

Altijd fijn als je zo'n tripjes mee kan maken. :-)

En ipv een prieeltje heb je dus eigenlijk een giga vogelhuis gezet.

2:20 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Inderdaad Elke, gewoon een groot vogelhuis! Ze vinden het nu al leuk om erop te landen.

6:55 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat leuk dat Marjan is langs geweest! Leuk tripje ook.

9:14 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?