zaterdag, maart 06, 2010

Mooie zaterdag

We werden wakker met een stralend blauwe lucht en om kwart over negen stond ik al op de ski's. Micky gaat op mee op de zaterdagochtenden dat ik ga skien en gaat zich dan een uitgebreid ontbijt eten bij Greek peak, en uitgebreid de krant lezen.

Ik dacht dat het wel wat ijzig zou zijn, maar de zon maakt de sneeuw al meteen wat zachter en het was perfect. Heerlijk anderhalf uur geskied,en heel wat afdalingen kunnen doen zonder wachttijden bij de liften zo vroeg in de ochtend!

Bij Greek Peak hebben ze een "adaptive snowsports" programma, waar de mensen met handicapts leren skieen. Ik zag een groep instructors met 3 mensen die op een monoski skien. Hun onderlichamen zijn verlamd, en ze zitten in een zitje dat op 1 ski gemonteerd is. Aan hun skistokken zitten kleine skietje om te kunnen sturen (Hier zijn wat foto's van de website). Ze gingen me toch hard, en kunnen keigoed skien! Heel goed om te zien. Ik ben wel benieuwd hoe ze in de skilift gaan.

Hierna hebben we wat boodschappen gedaan, en zijn thuis begonnen met het maple sap in te koken. Op zo'n mooie dag is het lekker om de hele dag buiten bezig te zijn en in het bos rond te struinen om sap te verzamelen. Muddles rent lekker mee. We hadden wel 1 probleempje met de schoorsteen: de lading sneeuw op het dak van het schuurtje ging langzaam afglijden door de warmte en duwde de schoorsteen helemaal scheef. Dus sneeuw geruimd op het dak en de schoorsteen weer recht geduwd. We moeten wat verzinnen om hem beter vast te zetten.

Bart was vandaag ook nog even thuis, dus het was wel leuk om even "compleet" te zijn.

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger Petra said...

Wauw dat handicapten skieen is wel heel apart inderdaad. Heb even de website gekeken. Wat goed!

9:26 a.m.  
Blogger Bibi said...

Ja heerlijk die zonnige dagen, ben vandaag ook lekker een tijd buiten geweest. Je hebt nu in elk geval je maple syrup schuurtje, ik moet nog beginnen met tappen maar misschien slaan we dit jaar ook weer over.

4:24 p.m.  
Anonymous Bianca said...

Heerlijk om op zo'n zonnig dag buiten te werken en de honden ook lekker mee naar buiten.
Gaaf hoor dat gehandicaptenskieen.

8:12 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?