dinsdag, februari 16, 2010

Vrede op aarde

Vrede op aarde, waarom kan dat nou niet tussen mensen, als het Poes en Merel zelfs lukt.



Het verhaal achter deze foto, die van pa's blog komt: Poes woont al zeker 19 jaar (of langer?) bij het huis dat eerst mijn ouderlijk huis was, nu mijn broer's. Ik kan niet zeggen dat ze 'in' het huis woont, want ze is te schuw om binnen te komen. Het is zelfs zo erg dat mijn kinderen verbaasd waren om na een week op bezoek te zijn geweest erachter te komen dat opa en oma een kat hadden.

Poes houdt dus van het buitenleven, maar ze is niet gek. Elke dag komt ze voor etenstijd opdagen. Merel ook. Soms wacht Merel geduldig tot Poes klaar is met eten om de restjes op te peuzelen, maar soms komt ze wat dichterbij op het tafeltje wachten. Vorig jaar heb ik dit ritueel zelf al eens kunnen aanschouwen, en het bestaat nog steeds.

4 Comments:

Blogger Petra said...

Wat schattig!

3:29 p.m.  
Anonymous Bianca said...

Wat bijzonder is dat ! lijkt me heel mooi om in het echt te zien.

11:08 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat ontzettend leuk!
En inderdaad heel bijzonder. Daar zou de mensheid een voorbeeld aan kunnen nemen ;-)

8:03 a.m.  
Blogger Bibi said...

Wat bijzonder!:-)
Net een soort sprookje...

10:30 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?