zondag, januari 31, 2010

Koud!

Het is koud. Erg koud. Zo koud dat mensen hun huis niet eens uitkomen om naar de eerste hulp te gaan. Of in ieder geval dat denken we, hoe zou het anders komen dat onze beddenbezetting zo laag is in deze tijd van het jaar. Of is het de stilte voor de storm.
Onze afdeling bestaat uit 2 vleugels. Op noord kunnen 21 patienten (er waren er 14 vandaag), en op zuid kunnen 24 patienten (vanmiddag hadden we er nog 7). Dat betekende hulp sturen naar andere afdelingen, en verpleegkundigen afbellen. Ik voelde me er een beetje (nou ja, beetje veel) schuldig mee, maar ik ben zelf ook vroeg naar huis gegaan, wat toch wel erg fijn was. Tja, omdat ik charge nurse was had ik het zelf in de hand, maar ik had wel overlegd met iemand die het van me overnam.

Vanmorgen stonden er 2 herten langs de weg. Gelukkig sprongen ze weg van de auto. Vanmiddag hadden ze andere ideeen. Opeens sprongen er 3 tegelijk net voor de auto. Ik moest hard remmen om ze te missen. Micky wordt daar altijd boos over, maar als ik het niet gedaan had, had ik ze alle 3 op de auto gehad! Ze hebben het op me gemunt. Volgens mij staan ze me op te wachten!

Labels: ,

3 Comments:

Blogger Petra said...

Misschien is het door de kou, waardoor ze dichter naar de wegen komen, maar wij zien ook veel meer herten op het moment. In West-Virginia stonden er hele kuddes langs de weg te grazen. Eng, hoor, als ze zo voor je auto springen. Ik weet wel, dat je ze dan beter aanrijdt, dan hard te remmen, maar ik denk toch, dat mijn reactie hetzelfde zou zijn, als die van jou.

3:34 p.m.  
Blogger Ymkje said...

En een hert kan je auto behoorlijk beschadigen, ik heb het in Indiana een keer van nabij gezien. Afgezien van het risico voor jezelf als je een hert aanrijdt. Ik zou ook remmen :)
Wel lekker eens een rustige dienst en heerlijk dat je eerder naar huis kon gaan! Dat zal vat niet vaak gebeuren.

6:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Voorzichtig rijden dus, en alert blijven! En dan maar hopen dat je geen kamikaze-herten meer tegenkomt...

Hahaha, Kibbels voelt zich duidelijk goed op haar gemak in die tas.

7:12 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?