maandag, januari 11, 2010

Snowshoeing

Vanmorgen zijn Mary en ik gaan lopen met onze sneeuwschoenen (snowshoeing). Het was er perfect weer voor, niet te koud, en voor het eerst in weken zonneschijn. Het was fantastisch.

Mary woont bovenop een berg, en mijn kleine Suzuki (die we Peanut gedoopt hebben) met monstersneeuwbanden ging prima tegen de besneeuwde weg op. Op de secundaire wegen wordt de sneeuw alleen geveegd, en dan met grint gestrooid, geen zout.

Haar hond, Arlo ging ook mee.


Hij vindt het prima in de sneeuw en huppelt lekker rond. Hij is de jongste niet meer, en toen hij moe werd ging hij in onze sporen achter ons lopen om het zich gemakkelijker te maken. Dat was een probleem, want hij ging telkens op onze sneeuwschoenen staan en dan kom je ook niet vooruit!


We liepen rechtsteeks vanuit haar huis de velden in en een stuk van het Finger Lakes Trail. Heel mooi!




Vanmiddag hebben Bart, Tim en ik nog even met onze eigen hondjes gelopen in het bos. Heerlijk vinden ze het. Hoe goed een beagle neus is kwamen we weer eens achter toen Kibbels een dode muis onder 30 centimeter sneeuw gevonden had. We hebben hem uit haar mond gevist.

Labels: , ,

6 Comments:

Blogger Petra said...

Heerlijk, snowshoeing! Hier kan dat maar zelden. Ik neem de mijne wel weer mee naar Snowshoe (hoe toepasselijk) aan het einde van de maand. Grappig, die hond.

10:50 p.m.  
Blogger Bibi said...

Leuke foto's! Ik had nog nooit van snowshoeing gehoord. Lijkt me meer iets voor Scott dan voor mij ;-).
Goede neus heeft die beagle. Misschien is het toch wel wat voor ons zo'n hond...

9:24 a.m.  
Anonymous www.vandijkjes.punt.nl said...

Ik had er nog nooit van gehoort maar ik ken ze wel. Wist alleen niet dat die zo heetten.


Ziet er wel heerlijk uit om te doen.

gr petra

9:20 p.m.  
Anonymous Elke said...

He, ik deed blijkbaar iets fout gisteren, want ik dacht iets geschreven te hebben, maar ik zie niks staan. Dus nog eens een poging:

is dat niet heel vermoeiend, met zo'n sneeuwschoenen stappen?

7:05 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Het is best vermoeiend, na een uur waren we goed aan het zweten, maar het was ook wat heuvelachtig. met deze sneeuwschoenen lopen is echter gemakkelijker dan met gewone laarzen in diepe sneeuw te lopen, en je glijdt ook veel minder uit.

7:29 a.m.  
Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Dat ziet er prachtig uit daar ! lijkt me ook heel leuk om te doen maar inderdaad wel vermoeiend.
Tjonge een bevroren muis vinden onder zoveel sneeuw, kun je nagaan hoe goed zo'n neus ruikt.

De planken zijn yellow pine (untreated want het is toch voor binnen) 6x1" bij 8 en 12 ft en ik schroef ze, spijkers komen vroeg of laat altijd een stukje uit het hout zetten en moeten weer aangetikt worden.Maar is best goed te doen over tapijt.

8:41 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?