zaterdag, mei 02, 2009

Eekhoorntjes

Vanmorgen zijn Micky en ik even naar zijn werk gegaan om foto's te maken van de eekhoorntjes. Micky werkt in Barton Hall, een oud gebouw waar vroeger vliegtuigen instonden voor de ROTC studenten. Nu is het een groot veld en renbaan waar ook evenementen zoals concerten gehouden worden.


Op de foto is eigenlijk niet goed te zien hoe groot deze ruimte is.


Rechts liggen de kantoren van de Army ROTC.

De eekhoorntjes lagen te slapen onder de bladeren, als je goed kijkt zie je links onder een staartje. Ma eekhoorn was niet thuis.



Misschien heb ik wel heel erg geluk gehad om die zogende mama eekhoorn te zien deze week.
Onderaan het raampje zit de opening voor de airconditioning, het zit allemaal afgeplakt, maar blijkbaar hebben ze die eekhoorns door dat gat zitten voeren. Af en toe geven ze hun wat crackers. Dat probeerde Micky nu ook om ze wakker te krijgen.


Ze werden wel wakker, maar gingen meteen weer slapen. Op het eind van het filmpje zie je even een stukje van een kopje.
Helaas dus, geen goede foto's.


Bij het smalle raam links zit het nest.


De buitenkant van Barton Hall.

Verder was het een mooie dag, Tim en Niels hielpen mee om de grasmaaiers weer in orde te krijgen, en ik heb wat in de tuin gewroet.



Bart haalde even een van de kippen mee naar binnen. De laatste van de pruikenkippen (ofwel top hats zoals de kinderen ze noemen). Kibbels lust ook wel een stukje.



En nog even een foto buiten. Je kunt wel zien waarom ze geen gevaar aan zien komen.



Ik had eens geprobeerd om de paardebloemensoep te maken die op Bibi's blog stond. Ik had van alles zo ongeveer de helft gedaan, want ik wist dat hier niemand anders het zou eten. Het smaakte goed, alleen heb ik er een klein beetje bouillon bij gedaan. Misschien had ik niet alle verhoudingen helemaal goed. Zelfs de 'wild leek' (wilde prei) had ik. Nadat ik het goed nagekeken had of dit het ook echt is; het groeit achteraan in het bos. Die wilde prei smaakt echt goed en zal ik nog vaker gebruiken.
Voor de kinderen had ik pizza gemaakt, die denken nu echt dat ik alles ga eten wat er in het bos groeit!

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger Petra said...

Ha ha, nou ja, in ieder geval zie je die eekhoorntjes nog niet als avondeten ;). Wel heel grappig om zo'n nest zo van dichtbij te zien, meestal hangen ze hoog in de bomen.

7:52 p.m.  
Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

wat een rommelnest hebben eekhoorns, dat wist ik helemaal niet maar wel erg leuk !!

Kan me voorstellen dat die pruikkip inderdaad geen gevaar ziet aankomen ;-) wel een erg mooie kip !

11:04 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?