maandag, april 13, 2009

Smile!

Sinds vanmorgen heeft Niels zijn beugel eraf! Een mooie rechte rij tanden zit er in zijn mond, zijn lach ziet er stralend uit. Onderweg naar huis bekeek hij het eens goed in de autospiegel, het is even flink wennen. Geen metaal meer in de mond na zo'n 5 jaar.

Wat had hij scheve tanden! Eerst wilden zijn voortanden niet goed uitkomen omdat hij als hij slikte zijn tong naar voren deed. Daar kreeg hij een metalen plaatje voor in het gehemelte. Daarna heeft hij verschillende tanden moeten laten trekken, maar ook om hem zelf aan te sporen om zijn melktanden eruit te wiebelen was een ellende. Met als gevolg een paar dubbele tanden. We hebben wat geruzied met hem om tanden te los wiebelen. Gek genoeg klaagde hij niet toen tanden getrokken moesten worden of er een beugel in moest. Dat liet hij zich allemaal gevallen.

Daarna moest er een spreider in zijn mond om plaats te maken voor nieuwe tanden, en dan de laatste 2 jaar de beugel. Het is de moeite waard geweest als ik die mooie tanden zie. Tanden die een beetje scheef staan maakt niks uit, maar hij had als een soort Dracula door het leven gemoeten als we dit niet gedaan hadden.

Vanmiddag moesten we terug om zijn plastic "retainer" te halen. Die moet hij deze week steeds inhouden en daarna 's nachts om te voorkomen dat de boel weer scheef gaat (hij heeft er nu al een hekel aan, dat wordt ook weer ruzie).

Ik vroeg om de voor en na foto's even te zien. Jee! Wat een verschil! Toen ze zelf die foto's zagen vroegen ze aan Niels of hij patient van de maand wilde zijn. Er staat altijd een voor en na tandenafdruk en foto's van een patient van de maand bij de receptie. Hij is ook een goed voorbeeld hoeveel verschil een beugel kan maken! Wie Niels kent weet ook wel wat zijn antwoord op die vraag was: een dikke nee dus!

Labels:

8 Comments:

Blogger Bibi said...

Hahahaa! Aaaah waarom nou niet??
Is toch leuk? Dat geeft anderen weer hoop!
Maar ik begrijp het wel hoor, is natuurlijk wel een beetje raar om daar bij de receptie een beetje on display te staan.

12:16 p.m.  
Anonymous Ruud said...

Nu willen we natuurlijk ook die voor- en na foto's zien.

3:16 p.m.  
Blogger Petra said...

Hij zal dan ook wel niet op je blog willen, ha ha. Maar ik kan het me helemaal voorstellen, Katja had ook zo'n schots en scheef gebit en zie nu. Saskia heeft ook allerlei problemen, een genetisch missende voortand, te kleine kaak, maar die zit ook eindelijk in het laatste stage van haar beugel. Ook wel een lekker gevoel om er voor alle drie vanaf te zijn, of niet?

5:43 p.m.  
Anonymous Cisca said...

Ja, ik weet ook niet zeker of ik dat zou willen hoor. Ik begrijp dat wel.

Maar ik wil natuurlijk ook wel graag voor- en nafoto's zien. Kun je niet een zwart balkje voor zijn ogen maken ofzo? ;-)

7:47 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Ik moet jullie allemaal teleurstellen. De orthodontist heeft de foto's ik niet. Ik heb ook nooit zelf een foto van zijn scheve (of nu rechte) tanden mogen maken.

7:53 p.m.  
Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Wat moet dat heerlijk zijn om die beugel kwijt te zijn !

11:09 p.m.  
Blogger DixieChick said...

Maar mogen we wel een foto van de nieuwe tanden zien dan?

Wij hebben nu ook een discussie met de oudste. Zijn tanden staan echt heel erg scheef, en hij moet eigenlijk echt aan een buegel, maar wil pertinent niet. Jongens!

8:55 a.m.  
Anonymous Monique said...

Ook Peet en Saskia hier zijn enorm opgeknapt door beugels. Blijft toch een mooie uitvinding!

1:58 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?