maandag, februari 09, 2009

Even spannend!

Ooit een keer ben ik al eens zijwaarts de oprit afgegleden met de auto toen er veel ijs was. Ook komen we soms niet omhoog. Vanmorgen ging het goed, maar vanavond was het helemaal spannend. Ik reed zo veel mogelijk aan de randen waar het ijs gesmolten is, maar bijna boven aan de oprit kon ik niet meer verder. De auto begon naar rechts te draaien en zijwaarts naar beneden te glijden. Toen even verder draaien met de neus naar beneden, en verder naar rechts, weer zijwaarts, en een plotselinge stop toen de wielen een stuk gras raakten! Dat was bijna een 360 graden draai! Ik heb geloof ik ook nog een paar sneeuwbergen langs de oprit aangereden. Heel voorzichtig ben ik naar het eind van de oprit gereden, daar geparkeerd, en door de sneeuw naar huis gelopen, het ijs vermijdend. Micky stond buiten met een zaklamp om te kijken waar ik gebleven was.
Pff, even een avontuurtje! We hebben nog maar wat meer zout gestrooid.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Verschrikkelijk, dat is echt een ijsbaan ! gelukkig ben je niet het hele stuk naar beneden gegleden.

Daar kun je nog wel een paar kilo zout op strooien pff

10:47 p.m.  
Blogger Petra said...

Jeetje dat is echt spannend inderdaad. Gelukkig ben je uiteindelijk met de benenwagen toch boven gekomen.

9:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

't Is inderdaad een echt avontuur om thuis te geraken!!! Gelukkig geen gebroken benen of armen of blikschade!

Veel moed voor morgenvroeg...

Groetjes,

4:44 p.m.  
Blogger Petra said...

Doodeng, ijs! Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen!

5:01 p.m.  
Blogger Bibi said...

Wij kunnen bij ons thuis gewoon in de garage parkeren en dan zonder problemen binnen komen maar als we op bezoek gaan bij familie moeten we altijd extra voorzichtig zijn. Al die opritten zijn altijd spekglad. Ik heb ook gemerkt dat klompen erg glad zijn op ijs, ik wou ze laten zien aan mn schoonzus dus had ik ze aangedaan, Scott heeft me daar naar binnen moeten dragen :-))Some entrance:-)

11:56 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?