dinsdag, januari 20, 2009

Wisseling van de wacht

Vandaag hebben we dan een nieuwe president. Vanmorgen vroeg op tv was er al een gigantische mensenmassa te zien op de Washington Mall en die mensenmassa werd alleen nog maar groter. Ons afdelingshoofd staat daar ook ergens tussen.
Het verschil met de inzwering van Bush was wel dat daar vooral de protestanten op af gingen, naar deze inzwering gaan de supporters. Zoals iemand die ik ken die met een vlag gedrapeerde doodskist ging protesteren bij Bush's inzwering, gaat deze keer met zijn kinderen naar Obama's inzwering als supporter. Iemand anders van mijn werk ging naar een 'einde van Bush' feestje dit weekend. Dat is wel zo'n beetje de sfeer die er is: blij dat Bush weg gaat en Obama president wordt. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn als de honeymoon over een paar maanden voorbij is. Ik ben er wat nuchter in. Obama wordt als de redder gezien, iemand die het allemaal wel zal oplossen. Ik vindt het een beetje griezelig. Het lijkt momenteel wel alsof kritiek niet mag. Om de wateren eens te testen zei ik gisteren tegen een paar mensen op mijn werk dat ik het maar niks vond dat er zo veel geld aan de inzwering uitgegeven wordt terwijl er elke dag duizenden mensen hun baan verliezen op het moment. Dat commentaar werd met een wat verbaasde stilte aangehoord. Misschien was het ook wel niet het juiste moment om dat te opperen :)

Er heerst momenteel een grote positieve energie wat wel goed voelt. De kunst is nu om dat te behouden.
Ik wens de nieuwe president veel geluk, maar vooral veel wijsheid!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zal het plattelandse wel zijn hier ;-) maar hier geen halleluja over Obama (ook niet over Bush trouwens) maar gewoon heel realistisch/sceptisch: het hele circus kost idioot veel geld, en niemand heeft een idee hoe de economie een fikse duw in de goede richting te geven. Dus geen hooggespannen verwachtingen over Oboma maar meer zoiets van "we zullen wel zien wat er gaat gebeuren, veranderen kunnen wij het ook niet" Ik ben in ieder geval ook wel nieuwsgierig maar denk dat er niet veel zal veranderen de komende tijd. Denk dat het wel goed zou zijn als hier wat meer internationaal nieuws op TV zou zijn, dan weten de mensen ook wat er in de rest van de wereld gebeurt en dat niet alleen de US en Obama bepalend zijn voor wat er in de rest van de wereld gebeurt.
Nou dat was een heel verhaal ;-)

10:24 p.m.  
Blogger Petra said...

Ik deel die gevoelens wel met je. Er is zo'n "euforia". He'd better deliver (soms is Engels makkelijker). Maar het was wel historisch vandaag gewoon om het feit, dat dit geen blanke oude man is.

10:54 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?