donderdag, september 11, 2008

Een beetje wanderlust

9/11 is alweer 7 jaar geleden, en voor Niels is dit al zijn halve leven. Hij vindt het "so long ago". Ik vroeg hem of ze het er op school over gehad hebben; ze hadden in social studies (geschiedenis) een film over gekeken. De leraar had het nieuws van toen opgenomen en dat liet hij zien.
Het viel me op dat in het nieuws 9/11 niet als eerste stukje verteld werd, maar er ergens tussenin. Terecht, 7 jaar later en elk jaar zullen we herdenken, maar we moeten ook verder en het niet telkens helemaal oprakelen. Hierin zie ik toch wel hoe de media een verantwoordelijkheid hiervoor kan hebben.
's Avonds kwam ik al flippend door de tv kanalen bij The History Channel uit, en al was ik helemaal niet van plan om te kijken, ik werd er helemaal ingezogen. Een documentaire over 9/11, maar dan zonder commentaren en helemaal door amateursfilmpjes in elkaar gezet in chronologische volgorde. Het begin was even moeilijk te kijken, maar de rest was erg goed om te zien.

Vanmorgen heb ik eerst nog eens een lange wandeling gemaakt van zo'n 4 mijl, bergop en bergaf is dat best wel zwaar. Mijn conditie is niet meer zo geweldig geloof ik. Arme Kibbels had het later ook wel moeilijk, ze kon met moeite de trap op, maar 's avonds ging het weer.

De kippen hebben ook wat last van wanderlust. De barred rocks zitten steeds in de tuin van de buren. Eerst waren ze bang om ver af te dwalen, maar daar zijn ze overheen.
Micky heeft het probleem van eieren onder het hok mooi opgelost. Samen met de kinderen heeft hij een leghokje gemaakt, en zelfs toen het bij de trap van het terras stond vonden de kippen dit en legden er hun ei in.



Nu staat het op de picknicktafel en dat hadden ze ook al snel gevonden. Het moet wel de perfecte plek zijn. Het is een klein boekenkastje dat hij voor $2 ergens vond, en hij heeft de achterkant dichtgemaakt en een dak erop gemaakt.

Volgende week is hier het Harvest Festival en voor hun silent auction werk ik gevraagd om weer een schilderij te geven. Ik heb al lang niks meer geschilderd en kon zo gauw niks geschikts vinden, dus ben ik weer aan het schilderen geslagen. Dat beviel goed en moet ik toch weer meer gaan doen.
Ik had een schilderij dat ik mooi vindt, maar ik wilde het niet weggeven. Dus heb ik het nageschilderd en krijgen ze dat.


Boven het orgineel, onder het nageschilderde. Op de foto komt het toch niet zo goed uit.

3 Comments:

Blogger Petra said...

Ja, ik merkte gisteren ook, dat mensen het wel over 9/11 hadden, maar die rauwe emoties zijn er (gelukkig) niet meer. Jij hebt echt talent, heel mooie schilderijtjes!

12:13 p.m.  
Blogger Petra said...

Wij hebben ook naar de documentaire op History Channel gekeken en net als jij hebben we twee uur aan 1 stuk zitten kijken. Het was inderdaad aangrijpend om te zien hoe mensen dit ervaren hebben.....

3:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie schilderijtjes, vooral die kleuren.
Hier niet zoveel gemerkt van 9/11 alles staat hier in het teken van Ike.

9:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?