zondag, september 07, 2008

Een koe en een spel

Dank je voor jullie reacties op de vorige blog. Ik zoek geen medeleven of complimenten over mijn werk hoor, ik wil gewoon eens wat laten zien wat hier mijn wereld is. Je groeit er ook in, pas als je niks meer voelt wordt het volgens mij tijd om ermee te stoppen.

Ik werk op een afdeling interne, wat hier med surg heet, medical/surgical. Alleen is het surgical bij ons op een aparte afdeling, we zaten eerst wel bij elkaar. Ik was wat aan het opzoeken, en kwam deze editorial tegen. Dit verwoordt het wel zo precies als een schot in de roos! Hoe de druk op de med surg afdelingen is, en dat we vaak de vergeten afdelingen zijn. Dat artikel zal ik zeker delen met mijn collega's.

Vrijdagmiddag kwamen Bart en Tim weer thuis. Ze waren allebei erg uitgelaten, en er zat meteen weer leven in de brouwerij, inclusief gekibbel over wiens beurt het was om de afwas te doen. Bart heeft gewerkt, en 's avonds zitten ze samen te spellen.

Tim had ons deze week een email gestuurd. Blijkbaar kan hij niet meedoen met de fitnessles. Het is een onafhankelijke les, ze kiezen een sport en tekenen in het begin een contract. Omdat ze 18 moeten zijn om dit contract te kunnen tekenen kan hij niet meedoen, hij is nog 17. Het gaat zich maar om 1 credit, dus als hij dit later moet doen is het ook niet erg, maar hij gaat toch kijken of er iets is wat hij in de plaats kan doen. Ik zou zelf graag willen dat hij gaat zwemmen wat goed zou zijn voor zijn rug. Hij heeft een lichte vergroeiing. Het is erg vervelend dat de advisor waarmee hij zijn klassen geregeld heeft niet in de gaten had dat hij deze les nog niet kon nemen. Het staat ook niet bij de de syllabus.

Ik moest wel lachen met zijn email; Yet another thing I wasn't told about... I guess the law has put an age limit on exercise...
Notice: You must be at least 18 years old to leave a vegetative state and do any moving.
-NY law


En daarna nog wat minder herhaalbare woorden...


Al een tijd staat er hier in de buurt een bord 'grass fed angus beef', en je ziet de koeien in de wei lopen. Micky en ik hadden eens overlegd, en besloten om eens te zien of dat wat voor ons is. Eigenlijk zou ik meer vegetarisch willen gaan eten, maar ik heb toch te graag wat vlees. Dan heb ik liever vlees dat hier uit de buurt komt, waarvan ik weet dat het vee een goed leventje in de wei gehad heeft. Dan nog moet ik er nog niet aan denken dat het daar rondgelopen heeft en nu op mijn bord ligt, maar goed.
Ik belde het nummer dat bij de advertentie stond, bleek het ook nog een oude bekende te zijn wiens dochter bij Tim in de klas gezeten heeft. We konden dus meteen weer bijkletsen.
Het vlees kost $3.25 per pond, inclusief verpakken precies zoals je het zelf wilt. Dat kost het in de winkel ook zo ongeveer, dus we hebben een kwart koe besteld. Dat betekend dat we op zoek moesten naar een kleine diepvries.
Gisteren hadden we al wat rondgekeken en vandaag hebben we er een gekocht bij Sears. We hadden de autobanken thuisgelaten, dus hij kon meteen ingeladen worden, en hij staat nu beneden.

Tim en Niels hebben jaaaaren zitten te wachten en vandaag was de grote dag!!! Spore is uit! Die moest vandaag meteen gekocht worden, maar aangezien we de banken uit de auto hadden konden ze niet mee naar de stad. Micky en ik zijn eerst bij Wal Mart aangegaan om het spel te kopen (met Niels zijn spaarcenten, het eerste wat hij koopt met zijn geld van zomerkamp). Maar goed dat we het meteen vroeg kochten, want later bij Best Buy waren de schappen van het spel al leeg. Ik heb stukjes van het spel gezien, en het ziet er leuk uit. Heel wat beter dan al die 'shoot them up' spellen.

6 Comments:

Blogger Petra said...

Een halve koe? Jeetje, en moet je dan zelf het vlees daarvan afsnijden? Of zie ik dat verkeerd? Wel gezellig, dat de jongens in het weekend thuiskomen. Kan me voorstellen, dat dan het leven opeens weer terug is in huis.

9:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wij hadden in Nl ook vaak een half varken of een kwart koe. Ik vond dat altijd wel handig, want je hebt vanalles in huis. De prijs kan je inderdaad niets van zeggen.

Eigenlijk zou ik eens moeten kijken of er hier ook zoiets is. Een diepvrieskistje heb ik al.

Gr petra

10:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Lekker vlees hoor van die Angussen. Is vaak bij zulke "beef masters" stukken beter dan bij de supermarkt. Je hebt er toch wel bij verteld dat je niet de kop, ingewanden, hoeven en staart wilt ? ;-) volgens mij zouden de buren hier een leuk grapje met ons uithalen als we zoiets zouden bestellen.

10:58 p.m.  
Blogger kastelke said...

Onze zoon werd 14 dit weekend, en vrijdag zijn we ook Spore gaan halen. Het afgelopen half jaar sprak hij over niets anders. Hij die die hard fan van Oblivion is, en van Star Wars, zit nu een 12+spel te spelen waarin je roze pluizebollen over het grasveld kan laten huppelen om vriendjes te maken met kleine aapjes die je fruitmandjes brengen... Wij wisten niet wat we zagen! Maar jij gaat me perfect begrijpen, Annemiek! :-))

3:41 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; een kwart koe. Nee, we hoeven zelf niet te gaan snijden (ik heb hier zo'n beeld van in mijn hoofd :)

PetravD; ik weet nog dat mijn ouders dat vroeger ook deden. Ik had er hier nog niet eerder in de buurt van gehoord, maar het zal er vast wel geweest zijn.

Bianca; haha, nee, de stukken worden eerlijk verdeeld zodat niet 1 persoon alle goede stukken krijgt en een ander alleen de staart :)

Elke; Proficiat nog met je zoon! Leuk spel he! Ze hadden al eerder de gratis creature creator gedownload en daar heb ik zelf ook even mee gespeeld, vond het wel leuk. Hier zit de 17 jarige er ook mee te spelen, en de 19 jarige heeft het ook op zijn computer gezet. Ze spelen allemaal met de pluizebolletjes!

8:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Annemiek, behalve die kwart koe nog interesse in een halve zwarte beer? Kan ik een leuk prijsje voor maken....wel zelf ophalen.

1:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?