woensdag, september 03, 2008

Eerste schooldag

Niels' eerste high school dag. Mijn jongste telg. Ik had hem gisteravond gezegd dat ik mee zou lopen naar de bus, maar dat mocht niet. Dan loop ik gewoon met de honden en doe ik net alsof ik aan het wandelen ben. Nee, dat mocht ook niet. Dan zou de buschauffeur iets zeggen over die 'cute' beagles en dat wilde hij ook niet. Dus vanmorgen maar gewoon afscheid genomen met een 'kiss & hug'. Dat mag nog net wel.

Gisteren was ik weer even keukenprinses, 9 grote potten tomatensoep heb ik ingemaakt met wortelen, uien, paprika, bieslook en zuchini. Nu heb ik nog een paar kommen tomaten staan, en ik heb er al aan de buurvrouw gegeven. Ook in de boontjes verdrink ik zowat en heb ik er wat afgegeven. Vandaag zal ik er weer in de diepvries doen.

Niels en ik gingen gisteren naar Micky om tijdens de lunchpauze te wandelen. Het was weer zo'n stralend weer. Zeldzaam zo'n strakke blauwe luchten! Na de wandeling hebben we gelunched in een van de dining halls van Cornell. Dat is eigenlijk heel goed te doen. Met een ID kaart, die Micky heeft, kun je lunch kopen voor $5, zonder ID kost het $8. Het is een buffet, ze hebben er vanalles, van Aziatisch eten tot de gewone hamburger en pizza. Ik had een zalmquiche en salade, en een lekker ijsje na van Cornell dairy, een eigen zuivelproductie.
Het was wel leuk om zo samen wat te doen, en Niels kwam een beetje los met verhalen. Hij vertelde dat hij steeds droomt dat hij op school de weg niet kan vinden. Hij ziet er zorgeloos uit, maar zo kom je er achter wat er onder het oppervlak speelt.

Niels is een ware kippenman geworden. Hij neemt zijn taak van kippen verzorgen zeer serieus op, en is er begaan met het welzijn van de kippen. Wel 10 keer per dag gaat hij er naar toe om te kijken of ze eten en drinken hebben, of om er eentje op te pakken en te aaien. Sommigen worden er tammer door. Vooral de pruikenkippen zijn gemakkelijk op te pakken omdat ze je niet zien aankomen, zeker als je ze van achteren benaderd.
De barred rocks komen al aanrennen als Niels naar buiten komt. Ze zouden uit zijn hand eten en dat zou hij ook doen als ze niet zo'n scherpe snavels hadden. Deze barred rocks hebben zich de gewoonte aangemeten om op het dak van het hok te gaan slapen. Zo zijn ze gemakkelijk prooi, dus elke avond moeten we ze naar binnen jagen. Ze zijn gemakkelijk op te pakken als ze slapen, maar het is een beetje hoog om bij te kunnen.
Vandaag zullen de kippen hem moeten missen :)

4 Comments:

Blogger Petra said...

Ha ha, zie ik zei het nog tegen Rick, het is ongewoon, dat Saskia en Mary Kate gisteren niet protesteerden, toen hun vaders meeliepen naar de bushalte!
Arme kippen, wat zal hun dag saai geweest zijn zonder Niels. Hopelijk is zijn droom niet uitgekomen en ging zijn dag prima!

3:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het is ook best spannend zo'n grote school. Aleysha had het vorig jaar precies hetzelfde. Zij moest toen al naar het highschool omdat de andere school uti zijn voegen barste.

Grappig dat hij die kippen zo leuk vind..

gr petra

10:07 p.m.  
Blogger Unknown said...

Waw, 9 grote potten tomatensoep! Daar zullen jullie nog een tijdje van eten... Fijn dat je zo zelfbereide dingen gewoon uit je diepvries kan nemen. Lekker gezond!

Wel goed dat Niels zo zacht is met de kippen. Het maakt een wat zachte kant los in een stoere gast! Net wat de 'nieuwe vrouw' graag heeft ;-)

Groetjes,

3:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat klinkt super die tomatensoep, ik ga vandaag mijn enige paprika plukken, eens kijken wat ik daarvan kan maken ;-)

Die "Rocks" zijn echt superleuke kippen, als ze ze hier verkopen zonder geclipte snavels haal ik er zeker een paar bij. Gelukkig slapen die van ons binnen in de schuur.

11:15 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?