dinsdag, juli 01, 2008

Bloemen en wilde dieren

Zoals beloofd nog wat foto's.


Omdat ik bijna in het gat bij de kelderdeur gevallen was, heeft pa er een hek gemaakt.


Een bankje door pa gemaakt (moet nog geverft worden).


Wat bloemetjes uit de tuin.




Een paar mandjes.


Clematis


Ondanks de rupsen die de rozenstruiken wel erg lekker vonden komen er toch bloemen aan!


Het witte hek rechts (gemaakt door pa) komt naast de tuin te staan.


De 3 zusters doen het goed.


Even lekker van de zon genieten.


De barred rocks komen uit Bart's hand eten, maar ze laten zich niet graag op pakken. Ze hebben het net als de oude kippen al door dat mensen eten betekent. Elke keer als iemand buiten komt komen ze aan rennen.

Terwijl ik in de tuin aan het werken was hoorde ik wat in de struiken. Ik draaide me om, en er stond een baby hertje aan de rand van het bos me aan te kijken. Moeder hert was vlakbij en ze gingen er snel vandoor. Mooi om even te zien. Laatst zagen we langs de weg een baby hert dat bij zijn moeder aan het drinken was. Dat was in de stad waar ze heel wat tammer zijn, maar ik had het nog nooit gezien.

Vanmiddag was ik aan het grasmaaien en kwam een hoopje poep tegen. Niet zomaar een klein hoopje. En een stukje verder nog een hoop.



Dit kon wel eens berepoep zijn. Ik heb opgezocht hoe dat eruit ziet, en het lijkt er verdacht veel op... Beren worden al jaren 'in de buurt' gezien, nu is er waarschijnlijk een heel dichtbij geweest. Van een afstand wil ik er wel een zien, liever niet te dichtbij!

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat is wel heel erg dicht bij. Gj heeft er hier 1x een beer gezien, een jonge nog wel. Meestal is de grote dan wel in de buurt. Ik zou er ook best een keer 1 in het echt willen zien maar wel op een veilige plaats. Ze zijn toch niet zo lief als ze er soms uitzien.

gr petra

9:46 p.m.  
Blogger kastelke said...

Help, een beer!

Die kippetjes groeien nogal zeg!

En zeg maar tegen je pa dat hij gerust ook eens een paar dagen in Kasterlee op vakantie mag komen. ;-)

Dit jaar hebben wij ook een ontzettende last van slakken. Maar ik gebruik niet graag bestrijdingsmiddelen omdat ook onze hond in de tuin loopt. Resultaat: beschadigde bloemen en struiken...

1:54 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je vader is hier ook van harte welkom hoor ! ;-) dat was inderdaad een gevaarlijk hok bij de kelderdeur.

Een beer ! en als je zijn/haar poep ziet zit ie vast ergens in de buurt, gelukkig hebben we die hier niet.

11:55 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?