vrijdag, mei 02, 2008

Bloemen en babies

Heerlijk om wat kleur te zien hier!



2 kleine wollebaaltjes kregen vandaag de gelegenheid om de grote kippen te ontmoeten. Die wisten helemaal niet wat ze moesten denken van de kleine piepende dingen. Ze stonden allebei aan hun eigen kant van het kippegaas, want er zit echt geen moederinstinct in die kippen. Goliath de haan werd helemaal gek, want je moet echt niet dicht bij zijn harem komen! Bart weet er wel raad mee. Ik weet niet hoe hij het doet, maar hij is de enige die dichtbij de haan kan komen en hem oppakken. Niet dat hij vals is, maar hij wil wel eens pikken als je te dichtbij komt voor zijn zin.

Daarna moesten deze 2 nog even poseren op het terras en dan snel weer naar binnen om op te warmen onder de lamp. Niels is echt gek met de kuikentjes, hij houdt ze vaak vast, en hij helpt me ook mooi mee met het voeren en schoonhouden.





Het is zo grappig om ze snel te zien groeien. Als ze 2 dagen oud zijn komen er al echte veertjes aan hun vleugeltjes, en nu ze 6 dagen oud zijn begint het echt al op vleugels te lijken. Nu krijgen ze ook zo'n grappig toefje aan hun achterwerk waar een paar kleine veertjes beginnen te komen.

Labels: ,

4 Comments:

Blogger Petra said...

Heerlijk, he, die kleur, ik kan er ook zo volop van genieten! Schattig, die kuikentjes, ik kan me voorstellen, dat Niels er dol op is. Ik heb er nog nooit een vastgehad, maar wel een eendekuikentje en dat was ook zo lief en zacht!

9:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

'k Heb net ook het filmpje bekeken dat je enkele dagen geleden op je blog zette... hoe schattig!!!!

Ja, ook hier is alles mooi groen en vol kleur geworden. Heerlijk!

Proficiat met je examens. Heb je mooi voor elkaar gekregen...

Groetjes,

9:24 p.m.  
Blogger kastelke said...

Hoe schattig!
Ik zag de kuikentje bij mijn grootouders op de boerderij ook altijd uitgroeien tot kippen. En als ze dan niet meer voldoende eieren legden, dan gingen ze de pot in... :-(

3:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een moppies zeg!

Inderdaad is alles lekker groen, zeker na de regen. Nu de zon weer terug..

gr petra

11:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?