maandag, april 14, 2008

Keuzes

De beslissing is genomen: Tim gaat naar TC3 volgend jaar. Het is best een moeilijke beslissing geweest. Aan de ene kant is hij bij SUNY IT en Binghamton ook aangenomen, en misschien zou het goed voor hem zijn om meteen in een 4 jaars school te starten. Hoewel je nooit zeker zal weten hoe het zal gaan. Als we hem vroegen wat hij eigenlijk het liefst zou willen was het altijd een schouderophalend "I don't know." Omdat hij zelf niet dolenthousiast en niet heel graag een school boven de andere verkiest hebben we de kosten de doorslag laten geven. Om eerst een community college te doen scheelt een heel stuk, en TC3 valt net als de andere 2 scholen waar hij aangenomen was onder het State University of New York (SUNY) scholensysteem. Daardoor worden de credits van TC3 op al die scholen erkent.

Op vrijdag zijn Micky, Tim en ik naar het open huis geweest van TC3. Er is veel veranderd aan de gebouwen. Je zou het bijna niet meer terug herkennen, het is heel erg mooi geworden. Er zullen deze zomer ook nog 2 appartementen complexen bij komen.

We hebben weer een rondleiding gedaan, omdat Tim nog niet overal geweest was. Verder hebben we met allerlei mensen gepraat, en zijn naar een informatie sessie geweest over computer science. Tim zal daar ook op kamers gaan, dat ziet hij geloof ik wel zitten.

Een tijdje geleden kwam ik erachter dat Tim een zomerles kan nemen van TC3. Omdat het in juni begint en hij in het computer science programma van BOCES zit kan dat nog gratis ook. Ik zal heb wel even aan het werk zetten hoor. Momenteel heeft hij het veel te gemakkelijk om school. Hij heeft health, economics, en engels. Voor engels zit hij in het WISE programma. Hierin hoeft hij nog maar 1 keer in de week naar de les, voor de rest werkt hij onafhankelijk aan een project. Ze moeten over het project een dagboek bijhouden en op het eind moeten ze het presenteren voor een groep. Zijn project is een video spelletje ontwerpen.
Voor zijn computerlessen gaat hij 1 of 2 keer in de week naar Cornell voor een stage bij biotechnologie. Hier hoor ik niet veel over. Volgens mij hoeft hij er niet veel te doen en is het niet zo interessant. Maar met dit alles brengt hij sommige dagen maar 2 uur op de high school door en verveelt hij zich stierlijk. Daar zullen we wel even verandering in brengen.

Vorige week heeft hij een plaatsings test gedaan bij TC3, om te zien waar hij staat met zijn Engels en wiskunde. Daar kwam uit dat hij een beetje moeite heeft met begrijpend lezen. Hij zou toch English 101 kunnen gaan doen. Dit is een les die iedere student in zijn eerste semester neemt, dus daar schrijft hij zich voor in. TC3 heeft in Ithaca een gebouw voor avondlessen, en daar zal hij deze lessen nemen. Hopelijk zal hij het goed doen, het zal best intensief zijn: 2 avonden in de week naar school.

6 Comments:

Blogger Petra said...

Pff, wat zijn jongens toch moeilijk te doorgronden, soms! Maar groot gelijk, ik zie ons met Kai iets dergelijks doen. Wel fijn, dat jullie nu weten, waar hij heen gaat en daarnaartoe kunnen werken.

9:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fijn dat de kogel door de kerk is. Jullie moeten wel opgelucht zijn nu jullie weten waar jullie aan toe zijn... En geen rondleidingen meer!!!

Groetjes,

10:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad fijn dat hij eruit is. pff wat een gedoe zeg.. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Shirley krijgt nu al allerlei brieven van scholen en ze zit pas in 10 grade... pff staat me nog wat te wachten met mijn wispelturige dochter.

10:52 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Wat goed dat jullie de beslissing hebben genomen! Ik hoop dat hij het erg naar z'n zin gaat hebben.

12:53 a.m.  
Blogger kastelke said...

Oef, weeral een Grote Beslissing genomen! Ik kan me inbeelden dat dat best moeilijk is als jouw gevoel niet echt heel duidelijk 1 van die scholen (of opleidingen) er uit haalt.

Wat ik me nou afvraag: als je zo'n 2-jarige opleiding doet, ben je dan nadien Bachelor?
En hoeveel jaar moet je dan nog gaan doen vooraleer je Master bent?
En als je onmiddellijk start in zo'n 4-jarige opleiding, ben je dan na 4 jaar Master?

2:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed zo, de knoop doorgehakt. Geeft ook weer rust en de tijd om er aan te wennen.

3:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?