dinsdag, november 27, 2007

Ikke, de immigrant

Op het laatste jaar middle school doen de kinderen een immigratie project. Ze moeten dan een immigrant interviewen en er een werkstuk over maken. Als het klaar is wordt er een avond georganiseerd waar alle werkstukken bekeken kunnen worden.
Bart en Tim hebben dit al eerder gedaan, en mij ge-interviewd, en nu dan Niels ook. Ze hebben het wel extra gemakkelijk met hun eigen immigrant in huis!

Ik werd dit jaar door een leraar gevraagd om naar de school te komen en geinterviewd te worden door kinderen die geen immigrant konden vinden. Dat heb ik dus gedaan.
In het cafetaria van de shcool waren tafeltjes opgesteld met andere immigranten. Ik zag dat er nog een bordje op een andere tafel kwam te staan met "the Netherlands" erop. Wie zou dat kunnen zijn? Even later kwam deze mevrouw aan; het was de moeder van een lerares, en ik kende haar van het ziekenhuis waar ze een keer mijn patiente was geweest. Een hele aardige vrouw, en later hebben nog even kunnen kletsen.
Er waren verder immigranten uit Liberia, Taiwan, en Mexico.
Een van de leraressen op de school heeft pas een onderzoek gedaan om te zien hoeveel nationaliteiten er op school zitten, en kwam op 60!

4 leerlingen kwamen met mij om de tafel zitten en stelden mij dezelfde vragen die Niels me al gesteld had. Dit waren de standaard vragen die ze gekregen hadden. Ze vroegen me toch ook nog wat andere dingen. Ik had een paar fotoboeken meegenomen om te laten zien. Micky spaarde ooit ansichtkaarten, en die van Nederland had ik meegenomen. Ook had ik pepernoten meegenomen, die ze wel lekker vonden. Verder had ik wat foto's van Nederland uitgeprint die ze op hun poster kunnen gebruiken, en foto's van de dag dat ik Amerikaan werd.
De lerares maakte ook nog wat foto's van de leerlingen samen met "hun immigrant". Het was allemaal heel leuk om te doen!

Hierna heb ik even een paar uur flink geshopt! Ver ben ik echter nog niet gekomen, Alleen voor Micky en DaSom ben ik klaar. Heel vreemd, ik had in 2 verschillende winkels wat gekocht, en toen het later narekende was het even puzzelen. Allebei de bedragen waren namelijk $64.79. Het duurde even eer ik doorhad dat ze me niet dubbel gerekend hadden, maar dat het echt hetzelfde bedrag in 2 winkels was!

Vanavond kwam Micky thuis met het bericht dat hij wat gewonnen had. Hij had een online onderzoek ingevuld over het vliegveld van Ithaca. Er zou een lotje getrokken worden en de winnaar krijgt een vliegticket van $500. Hij werd gebeld; hij is winnaar! Behalve wat dollars met krasloten heeft hij nog nooit wat gewonnen, dus dat is wel leuk. Ze zullen zijn foto komen maken en dat zal in de krant komen.
Eens kijken waar hij naar toe zal gaan!

Labels:

7 Comments:

Blogger Petra said...

Leuk het immigranten project op school.

En heel leuk van het gewonnen vliegticket. Kunnen jullie nu al gaan bedenken waar het vliegticket Micky naar toe gaat brengen.....

10:49 a.m.  
Blogger Jasmino said...

Zo;n immigratieproject moesten ze hier eigenlijk ook doen op de scholen, dat vind ik een super goed initiatief. Kinderen leren zo over andere culturen en worden veel toleranter doordat ze er op een positieve manier mee in aanraking komen. Maar hier in NL heet een imnmigrant nog altijd een allochtoon, ik heb toch zo'n hekel aan dat woord!

Maar goed, het vliegticket winnen is geweldig! Dat zou ik ook wel willen. Leuk, om te bedenken waar naar toe....... Ik zou gelijk mijn atlas erbij nemen. DIe voorpret is altijd zo leuk...

1:47 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat leuk, zo'n immigranten projekt en helemaal als je dan nog een Nederlandse ziet!
Super, zo'n vliegticket, dat is een leuk iets om te winnen!

6:16 p.m.  
Blogger kastelke said...

Wat leuk zeg, zo'n vliegtuigticket winnen! Misschien kan Mickey mee naar Nederland komen?

4:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat project is inderdaad erg leuk. Wat een boel nationaliteiten zeg. Vaak merk je dat niet.

Zo'n vliegticket is nooit verkeerd. Weet Mickey vast wel raad mee.

gr petra

8:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat fijn dat je nog een andere nederlandse kon spreken op het project. Een leuk initiatief van de school...

Met welke vliegmaatschappij zal hij vliegen? Of kan hij dat kiezen?

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

11:24 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Elke, Micky mee naar Nederland zonder de kinderen, nee, dat zou ik toch niet kunnen. Dan liever de Bahama's :)

Hilde, de vliegmaatschappij zal wel Northwest of US Air moeten zijn, dat zijn de enigen die op Ithaca vliegen.

7:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?