woensdag, november 14, 2007

3 in de rui

Vandaag even wat heel anders: opeens zijn alle 3 onze kippen in de rui. Allemaal tegelijk hebben we nog niet meegemaakt. Ze zien er niet uit! Het moet ook best wel koud zijn voor hun 's nachts. Tevens is dit einde legseizoen voor hun. Ze hebben nu al hun energie nodig voor de winter.


De nieuwe veren komen wel weer snel in.









Ze komen altijd zo snel aangerend als ze de achterdeur horen. Vaak krijgen ze dan wat lekkers te eten, zoals hier broodkruimeltjes.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ziet er echt niet uit he als ze zo in de rui zijn. Maar komt weer helemaal goed.

Ik vind het leuke beestjes. Hebben jullie geen last meer van de kippe jager gehad?

gr petra

10:20 p.m.  
Blogger kastelke said...

Wat wij dan vroeger deden: de pluimen verzamelen en een indianen-hoofdtooi maken. Maar wij hadden wel van die bruine kippen met mooie schakeringen in hun veren (vooral de haan!).
Verkopen ze geen jasjes voor kippen? (grapje!)

2:27 a.m.  
Blogger Petra said...

Die zullen het inderdaad koud gehad hebben, maar zo te zien komt het al aardig terug.
Helaas geen eitjes voor jullie....
Moest aan de uitdrukking "er als de kippen bij zijn", denken toen ik je stukje las. En zo te zien was dat wel heel letterlijk in je leuke filmpje.

9:07 a.m.  
Blogger Petra said...

Grappige beestjes zijn het toch! Jammer, dat het legseizoen even voorbij is, lijkt me heerlijk zo'n vers eitje!

5:15 p.m.  
Blogger Petra said...

Grappige beestjes zijn het toch! Jammer, dat het legseizoen even voorbij is, lijkt me heerlijk zo'n vers eitje!

5:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldige beesten die kippen ! Ze zijn nog leuker dan ik dacht.
De onze worden steeds tammer en komen nu zelfs als we buiten koffie drinken even kijken of er niets te halen valt. Ben nieuwsgierig wanneer die van ons gaan ruien

Groetjes

9:58 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Lijkt me heerlijk om 's ochtends een kakelvers eitje te hebben, maar nu dus even pauze. Die kale kippen zien er niet uit inderdaad, maar zieilig is het ook wel in die kou. Ik hoop dat ze snel weer een warm jasje hebben!

2:27 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; de kippejager is weg gebleven, even afkloppen.

8:28 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?