maandag, november 19, 2007

Alweer tandarts :(


Zo zag het er vanmorgen uit, de eerste echte sneeuw die de halve dag bleef liggen.

Zo'n 3 weken geleden had ik een nieuwe vulling in een kies gekregen, en dat bleef maar pijn doen. Een dikke week later ben ik er mee terug gegaan, en heeft de tandarts een stukje van de vulling afgehaald; het zou te hoog zitten en dan met bijten pijn doen. Eigenlijk kon ik moeilijk aangeven of het deze tand was of een andere die pijn deed, aangezien mijn hele rechterkant van het gezicht pijn deed. Het zou nog een tijd gevoelig blijven volgens de tandarts.
Ik ben pijn blijven houden, en het is nu duidelijk dat het een andere tand dan die pas gevulde de boosdoener is. In december had ik al een afspraak gepland, maar vanmorgen besloot ik dat ik zo lang toch echt niet wil wachten. Ik heb de laatste weken meer Tylenol (een soort Paracetamol) geslikt dan voorheen in mijn hele leven. Dus vanmorgen gebeld, en ik was verrast dat ik vandaag al meteen terecht kon.

Dus vanmiddag zat ik weer in die tandartsenstoel, voor de derde keer in 3 weken. Er werden rontgenfoto's gemaakt, en er blijkt een barstje naast een vulling te zitten. Dit is een witte vulling, en dr S. wordt weer bedankt (zie blog van 30 oktober). Het is namelijk een vulling die maar 10-15 jaar mee gaat, terwijl een gewone vulling zeker 30 jaar mee gaat. Als hij toen een gewone vulling gedaan had was er nu waarschijnlijk niks aan de hand geweest. Het echt slechte nieuws is dat de vulling zo groot is dat er niks meer te redden valt, en nu een kroon op de tand moet. Dat zal eind december gebeuren, en ondertussen heb ik peniciline gekregen. De pijn komt waarschijnlijk van een ontsteking. Maar goed dat ik niet gewacht heb dan, want dat zou alleen maar erger worden.

Terwijl ik vanavond in de klas zat was de Tylenol uitgewerkt. Ik hield het een tijd vol, maar toen vroeg ik aan Deb die naast me zit of ze niet toevallig wat Tylenol bij zich had. Dat had ze ook nog, gelukkig. Ik zei dat ik altijd op haar kon tellen. Ja, zegt ze, "for the drugs!"

10 Comments:

Blogger kastelke said...

Ocharme, Annemiek... Ik vind tandpijn een van de meest ergerlijke pijnen. Maar hopelijk ben je er nu vanaf? En gelukkig heb je een 'drug'dealer in je klas zitten. ;-)

Het heeft wel iets, die sneeuw. Hier is het al dagen regen regen regen. Bweik! En er is een meteoroloog die voor dit weekend over grote delen van Be en Nl een superstorm voorspeld...
Zie ook http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF20112007_009

4:22 a.m.  
Blogger Jasmino said...

Altijd handig om contacten te hebben met een drugsdealer ;-P
Ik wens je veel beterschap, kiespijn is vreselijk.

En die sneeuw is prachtig, ik hoop op sneeuw met kerst dit jaar.

1:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier is er helemaal niet blijven liggen, sterker nog we hebben alleen regen gehad gisteren.

Wat een gedoe zeg die kiezen, heel vervelend. Hopelijk gaat de antibiotica helpen en ben je snel van de pijn af. Maar geod dan de kroon nog...

Gr Petra

4:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een ellende om kiespijn te hebben, vooral als je dan nog een (paar) keer terug "mag" naar de tandarts. Sterkte ermee
Mooi plaatje die sneeuw !

Groets

9:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vind tandpijn ook een van de meeest vervelende pijnen. Nog veel moed!

Vandaag was het hier nog 22C en voor morgenavond voorspellen ze hier ook sneeuw! Ik kan het nog steeds niet geloven, maar naar het schijnt trekt er deze nacht een koude front voorbij... Misschien dat van jullie?

Groetjes,

1:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oeps, dat kan zeer doen, erg dat je zolang moet wachten, en heb je nog pijn? Idee leuk als er sneeuw gevallen is.Je bent altijd welkom om een kijkje te nemen op mijn blog, klik daarvoor maar op mijn naam geesje boven aan dit berichtje.

11:31 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Dank je allemaal voor het meeleven. Nee, het is nog niet over. Ik weet ook wel dat er erger dingen zijn dan over een tand klagen....
Hilde, die sneeuw kwam van het noorden, we hebben nu jullie warmte :)

1:55 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Dank je allemaal voor het meeleven. Nee, het is nog niet over. Ik weet ook wel dat er erger dingen zijn dan over een tand klagen....
Hilde, die sneeuw kwam van het noorden, we hebben nu jullie warmte :)

1:55 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat een mooi sneeuw plaatje!

Balen dat de pijn nog niet weg is.
Hopelijk komt daar snel verandering in.....

2:11 p.m.  
Anonymous Mendeszoon said...

Er zijn een heleboel mensen die het niet fijn vinden bij de tandarts hoor Annemiek, no worries. In elk geval wel goed dat er nog wat afleiding was.

3:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?