vrijdag, november 16, 2007

Inspectie

Vandaag had ik alweer een vergadering op mijn werk, en de Joint Commission was er nog steeds voor hun inspectie. Van de manager hoorde ik dat het allemaal goed gaat. Je moet zo goed al je documentatie in orde hebben, want als het niet opgeschreven staat is het niet gedaan. Een voorbeeld hiervan is hoe we pijn bij patienten raporteren. We schrijven op waar de patient pijn heeft, de patient geeft er een nummer aan op een 1 tot 10 schaal (0= geen pijn, 10 is de ergste pijn) wat we opschrijven, we geven de pijnmedicatie en moeten binnen een uur weer checken of het geholpen heeft en weer opschrijven. Het klinkt omslachtig, is het ook, maar we hebben er een gemakkelijk formulier voor. Het is een van de dingen waar het ziekenhuis aan werkt om het proces te verbeteren, en Joint Commission vindt er nogal wat fouten in. In ieder geval kunnen we ook laten zien hoe we eraan werken om het te verbeteren.

Gisteren werkte ik, en bekeek een Joint Commission inspecteur het dossier van een van mijn patienten. Ik moest daar ook bij zijn, en was best nerveus, maar het viel gelukkig mee. Alles was in orde, en ze vroeg geen moeilijke vragen. Het was nog vroeg in de ochtend, en dan ken je je patienten nog niet zo goed. Ze vroeg voornamelijk waar je de info zou kunnen vinden, en dat kon ik haar laten zien.
Ik zal blij zijn als we volgende week zonder de "Joint" kunnen werken!

5 Comments:

Blogger Guus said...

Ik was gisteren bij de huisarts om kennis te maken en ik zag daar ook de 'pain scale' aan de muur hangen, van 0 tot en met 10.

9:07 p.m.  
Blogger Petra said...

Dat "on a scale from 0 to 10" gebruik ik met de kinderen ook als ze over pijn klagen. Jij vast ook. Ik vind het erg helpen. Omdat ik chronische pijn heb vind ik het moeilijk de pijn van Rick en de kinderen in te schatten (denk ik althans, misschien is dat sowieso moeilijk), dus zo'n "scale" is dan heel handig. Kan me voorstellen, dat je liever werkt zonder op de handen gekeken te worden!

8:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Kan me best voorstellen dat je het zat wordt al er iemand op je vingers kijkt. Ik zou er hartstikke nerveus van worden.

gr petra

9:32 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Die schaal van 1 tot 10 om aan te geven hoeveel pijn je hebt wordt hier in NL ook steeds meer gebruikt, ik kom het vaker tegen. Ik vind het wel handig, je kunt je iets makkelijker uitdrukken en je kunt ook beter begrijpen volgens mij.

Ik werk dan niet in de zorg, ik heb een financieel beroep, maar wordt ook jaarlijks gecontroleerd door de accountant. Ik ben altijd weer blij als ze weg zijn, ik vind het ook niet prettig om continu op mijn "vingers" te worden gekeken.

3:49 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Ik heb er nog niet eens aan gedacht om de kinderen hun pijn te laten schatten per pijnschaal.
Nee, niet leuk om op de vingers gekeken te worden is niet leuk.

8:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?