zondag, maart 18, 2007

Nog meer sneeuw!

Ik wist niet wat ik zag vanmorgen toen ik om kwart over zes naar buiten stapte. What the? Waar komt al die sneeuw vandaan? Zeker 30 cm bovenop wat we gisteren al gehad hebben! Dat had ik niet verwacht. De oprit was natuurlijk nog niet geveegd, ik heb de auto maar een beetje schoon gemaakt, en ben er daarna gewoon met de auto door geploegd. Dat was wel spannend, want ik zag een paar keer totaal niks. De sneeuw vloog tegen de ruiten omhoog, en de koplampen verdwenen ook onder de sneeuw. Op onze straat was 1 kant geveegd, en voor de oprit lag de opgeschoven sneeuw. Maar gewoon gas geven en er door ging het wel. De rest van de weg was totaal niet geveegd. Ik probeerde maar zo veel mogelijk de sporen te volgen van andere auto's. Toen ik langs de highway department kwam waren ze net pas bezig de sneeuwschuivers uit de garage te halen. Het was me het ritje wel, ik heb maar 1 keer eerder zo veel sneeuw op de weg gezien. Dat was met sneeuwstorm op een Kerstdag, toen werd er ook niet geveegd. Ik vraag me af wat het excuus vandaag was.
Gelukkig weer heelhuids aangekomen, maar het is toch te gek dat je zo veel risico moet lopen om op je werk te komen. Een collega was met haar auto in de greppel gerold, en heeft flinke schade aan de auto.

Micky heeft wat foto's gemaakt, om een indruk te geven van de hoeveelheid die er gevallen was:







Toen ik thuis kwam vond ik de brievenbussen er wel grappig uitzien:



Blijkbaar was deze sneeuw veroorzaakt door een smalle strook 'lake effect' sneeuw van Lake Ontario, die de hele nacht boven ons is blijven hangen.

Gisteren was een erg drukke dag op het werk, vandaag viel reuze mee. We hadden het over ouder worden, hadden er allerlei grapjes over, en we hebben allemaal regelmatig onze vergeetachtige momenten. Ik voel de connecties tussen mijn hersencellen bij de duizenden losschieten, en om middernacht vannavond zal ik officieel bij de oude knakkers horen :)

10 Comments:

Blogger Petra said...

Oh? En hoe oud zijn die knakkers dan? Iets zegt me, dat ik daarbij hoor ;). Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Wat een gedoe met die sneeuw, ik denk, dat men, net als hier, gewoon niet meer sneeuw verwachtte. Happy birthday!!

10:49 p.m.  
Blogger kastelke said...

Happy birtday, lieve Annemiek!
En niet vergeten: je bent maar zo oud als je je voelt! En jij hebt als voordeel dat je er ook nog eens jonger uitziet!

2:28 a.m.  
Blogger Herm said...

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van.In Mei komen we het gebak eten.!!!Er is een gezegde "maart roert z,n staart en april doet wat het wil!!"

3:24 a.m.  
Blogger kastelke said...

Kijk eens wat ik net tegen kwam!
http://dorpaandemaas.blogspot.com/2007/03/alweer-een-jaar-erbij.html

5:57 a.m.  
Blogger Petra said...

Annemiek van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!
Een hele fijne dag gewenst van uit NC.

7:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Annemiek, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dat je maar heel oud en wijs mag worden, hahaha. En wat een sneeuw ! Die brievenbussen zien er wel grappig uit zo...Groetjes en ik hoop dat je lekker verwend bent met taart, kado's en big hugs...

11:15 a.m.  
Blogger blips said...

Van harte gefeliciteerd, alweer sneeuw, dat is ongekend. Zo zie je maar weer de natuur doet wat ie wil. Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad, waar is de sneeuwpop nu?

9:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Zal toch wel loslopen met die hersencellen?

Ja wat een sneeuw he. Ongekend ook hier konden we weer graven...Maar goed dat is nu eenmaal upstate NY
( al wens ik heel langzaam dat het morgen warm water regent)

Fijne dag morgen!

10:52 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Dank je voor alle verjaardagswensen!! Ook al ben ik nu een oude knakker, ik voel me nog jong hoor :)

8:11 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tja, ik ben een dagje te laat, maar daarom niet minder gemeend. Een gelukkige verjaardag!!!!

En alles goed verlopen? De sneeuw ondertussen geruimd? De foto van de brievenbussen is inderdaad heel grappig!!

Groetjes,

9:15 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?