maandag, maart 05, 2007

Wind!

De hele dag is er al "lake effect" sneeuw, waar het af en toe zo hard sneeuwt dat je geen hand voor de ogen ziet. Daarbij waait het zo hard dat de sneeuw horizontaal vliegt. Vanmiddag sneeuwde het ook zo hard toen ik naar mijn les vertrok. Niels kwam toen net de oprit op lopen met zijn jas open en alleen een t-shirt aan zoals gewoonlijk. Hij vond het nog grappig ook. Terwijl het thuis zo hard sneeuwde, zag ik toen ik een kilometer verderop reed een stukje blauwe lucht. Gek weertje.
Gewoonlijk zijn de grote meren rond deze tijd bevroren, zodat er geen lake effect sneeuw meer is, maar dit jaar is januari zo warm geweest, dat ze nog niet bevroren zijn.

De rit naar de les was nogal spannend. Bij elk vlak stuk waaide de sneeuw zo over de velden dat ik af en toe geen hand voor mijn ogen zag. Griezelig hoor, je ziet echt alleen maar wit en geen weg. Ook met de terugweg was het zo, maar toen was het er ook nog donker bij. Bij het ziekenhuis stonden 3 ambulances, en ik hoorde dat op 1 plek 8 auto's in de greppel lagen. Ik was blij toen ik weer thuis was. Morgen wordt nog een koude dag verwacht, met een windchill van -20F.

Nu is er "spring break" voor mijn les, tot volgende week woensdag. Er zijn toch nog wat dingen waar ik aan moet werken, zo houdt ik mezelf wel bezig.
Wat een optimistische benaming voor die vakantie trouwens, "lente" vakantie. Die lente zal hier nog even op zich laten wachten en de krokusjes zitten nog in een winterslaap.

Hier is nog een slaapster, hoewel net wakker. Kleine Bitzie, ik vond deze foto zo "kjoet":

7 Comments:

Blogger Petra said...

Hier waait het ook kei- en keihard! Maar het sneeuwt gelukkig niet!! Lijkt me ook doodeng, die white outs, die waren er bij Snowshoe ook en ik ben blij, dat we er niet doorheen hoefden.
Vandaag heb ik een paar bloeiende crocusjes gezien, prachtig, eindelijk wat kleur!! En een schattige foto van het hondje!! Beagles zijn ook echt wel "cute"!

10:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een schattig hondje ech kjoet hoor.

11:18 p.m.  
Blogger kastelke said...

Annemiek, ik denk niet dat ik zou durven rijden met zo'n weer!
Hier zijn de crocusjes uitgebloeid, de paasbloemen onthullen nu stilletjesaan een klein beetje geel...
Niels lijkt wel een ijsbeer! Kan hij mee gaan doen met de nieuwjaarsduik!
En inderdaad, zo schattig, zo'n onschuldige blik van je hondje....

1:31 a.m.  
Blogger Petra said...

Oh inderdaad errug kjoet zeg. Zo'n lieve blik.
-20 F, moet er niet aan denken, brrrrrrrrr.
Groetjes Petra

8:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Super "kjoet" , en een hoog aaibaarheids factor. Groetjes...uit een nat W'veen.

5:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg he die wind en inderdaad het sneeuwd af en toe gewoon horizontaal. Het is heel verradelijk omdat op sommige stuken de weg mooi schoon is en dan ineens is er een plek die volgesneeuwd ligt met opgewaaide sneeuw...En inderdaad..so koud...

9:08 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; leuk al wat kleur bij jullie!

Blips; :)

Elke; de crocusjes zijn al uitgebloeid? Ik had in maart naar NL moet komen ipv december!
Ik zal het Niels zeggen dat hij volgend jaar maar mee gaat doen aan de nieuwjaarsduik!

Petra; denk maar eens aan ons in jullie lekkere temperatuur :)

Wendy; ervaring of niet, een white out is griezelig!

Mary-Ann; ze ziet er wel aaibaar uit he, maar ze is zo bang voor vreemden, en zeker kinderen.

Petra; die onverwachte stukken sneeuw zijn uitkijken geblazen ja!

8:26 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?