vrijdag, maart 02, 2007

Hiep hiep hoera!

Niet veel te melden deze week. Ik heb veel aan dingen voor school zitten werken. Ik weet niet hoe degenen het doen die full time werken, met een gezin, en naar school gaan. Zelf houdt ik toch graag wat eigen tijd over.
In de les verpleegkunde hebben we het nu over de verschillende niveau's opleiding voor registered nurse. Eerst waren er alleen de ziekenhuisscholen voor een diploma, toen kwamen de 4 jarige opleidingen, toen daarnaast nog de 2 jarige associates degree opleiding. Van de diploma opleidingen zijn er nog maar een handvol over, en alle drie deze soorten opleidingen leiden op tot voor dezelfde vergunning tot registered nurse. Al 60 jaar zijn er instellingen en verenigingen bezig om de 4 jaars opleiding de standaard te maken. Eerstdaags moeten we hier ook een stelling over schrijven.

De lerares vertelde haar ervaringen in haar opleiding in de jaren '60 (ze is al wat ouder en gaat dit jaar met pensioen). Het waren verhalen die ik zelf had kunnen vertellen! Ik herkende er zo veel in van mijn opleiding, en hoe er met leerlingen omgegaan werd. En dat was begin '80. Bijvoorbeeld als tweede jaars leerling alleen in de nachtdienst staan voor 15 patienten. Maar goed dat ik toen niet wist wat ik nu weet, want dan zou ik nog meer schrik gehad hebben!

Nou, dat was even blog-vulling.
In verder nieuws, ook niet onbelangrijk: onze kippen leggen weer eieren :)
Dat betekend dat de dagen langer worden, ze hebben minstens 12 uur daglicht nodig om te leggen. Het is nog maar een magere productie van 1 eitje per dag, maar het begin is er :)

En helemaal belangrijk: de jongen rechts wordt zaterdag 70!

Sorry pa, ik kon het niet laten :)

PROFICIAT!!!

9 Comments:

Blogger Petra said...

Gefeliciteerd met je vader! Leuk, zeg, zo'n heel oude foto!!! En een leuke blog ook, met geschiedenis van verpleegkunde (Lauren, een goede vriendin van ons, heeft een master's bij UVA gehaald en de afgelopen jaren pediatrische oncologie verpleging gedaan, ik krijg er dus wat verhalen van mee).
En hoera voor de kippen, ik ben klaar voor de zomer, zij hopelijk ook ;).

10:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Van harte proficiat met de verjaardag van je vader!

Ik zou het ook niet kunnen, hoor! Full time werken, studeren en een gezin! Ik heb enkel het gezin om voor te zorgen en vind het al heeeeeel wat!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

10:37 p.m.  
Blogger kastelke said...

Ik merkte gisteren tegen onze zoon ook nog op dat we voortaan van school thuis komen als het nog licht is, en 's morgens ook vertrekken zonder dat we de lichten van de auto moeten aandoen. Heerlijk! Laat de lente maar komen, ik ben er klaar voor!
De kippen krijgen nu waarschijnlijk ook meer pluimen?

Papa van Annemiek, ik wens je een heel gelukkige verjaardag! En zet je nieuwe levensjaar maar in met een stevige nordic-wandeling!

3:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is inderdaad erg zwaar en fulltime werken en school en een gezin. Ik heb het gedaan, maar ik kies nu ook vooe meer tijd voor mijn gezin en mezelf.

9:51 p.m.  
Blogger Mariska said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

7:12 a.m.  
Blogger Mariska said...

Het valt niet mee vandaag, dus ik probeer het nogmaals.

Annemiek, gefeliciteerd met de verjaardag van je pa!

En, papa van Annemiek, gefeliciteerd met Uw verjaardag en nog vele jaren!

7:14 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Namens pa, dank je allemaal voor de felicitaties :)

Even voor de duidelijkheid; ik zelf werk niet full time, zou me ook te veel zijn, maar velen hebben die keus niet.

8:05 p.m.  
Blogger Petra said...

Alsnog gefeliciteerd met je vader Annemiek! Mijn moeder werd vorig jaar 70 en dit jaar viert ze haar 71e verjaardag bij ons begin april.
Groetjes Petra

8:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Alsnog gefelicicteerd met je vadre, Annemiek ! Ik ben gestopt met werken toen Erben geboren werd, nog geen seconde spijt gehad. Inderdaad ook ik zou het niet kunnen, of ik moet dingen half half doen en dat kan ik niet.Maar inderdaad sommigen hebben de keus niet, en dan moet je. Groetjes...

5:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?