zondag, maart 11, 2007

Guinees biggetje

Langzaam maar zeker zijn er kleine tekenen van lente te bekennen. De vogeltjes die ondanks de sneeuw zitten te zingen, en de eerste groep ganzen die noordwaarts vliegt. De zon komt net op als ik naar mijn werk rijdt, altijd fijn om te zien. Vandaag is de klok een uur vooruit gegaan, een paar weken eerder dan voorheen, en dan zal het weer even donker zijn als ik naar mijn werk rijdt.

Gistermorgen was er een bijeenkomst van een groep die geinteresseert is om een community building, een gemeenschapshuis, van de grond te krijgen. Als het aan de town board ligt zal er nooit wat van komen. Het zal een gigantisch karwei zijn, hoeveel ik er zelf aan kan bijdragen weet ik niet, maar ik wil wel helpen om me er voor in te zetten. Er is zeker interesse in het dorp om een goed gemeenschapshuis te hebben, want wat er nu is is waardeloos. De groep heeft sub-committees gevormd, zoals financien, en daar heb ik geen kaas van gegeten, dus ik ga bij het ontwerp committee. We hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden, er zijn genoeg gemeenschapshuizen waar we kunnen bekijken wat we willen.

Vanmorgen ben ik nog eens gaan skien. De temperaturen worden wat warmer, en het was lekker om een uurtje te doen. De sneeuw is wat in ijskorreltjes aan het veranderen en hier en daar waren er brokken ijs. Toch was het fijn skien, en het was erg "snelle sneeuw." Even oppassen dus.
Ik zat bij een ski patrol man in de lift en die heb ik eens uitgehoord over wat je er allemaal voor moet doen om ski patrol te worden. Om skiles te geven of ski patrol te zijn lijkt me heel leuk, en heb ik al vaak aan gedacht om te doen. Het zal toch nog even moeten wachten. Je moet maandenlang een avond per week naar de les voor een soort EMT (Emergency Medical Technitian), en praktijkles skien en reddingen doen, en dan is het ook nog een vrijwillersbaantje. Hij zei wel dat ze meer vrouwelijk ski patrollers nodig hebben.
Zo zijn er nog meer dingen die ik wil doen, en ik wordt er ook niet jonger op. Ik denk vaak "nu of nooit", hoewel deze ski patroller me in de 50 leek, dus ik heb nog even de tijd.

Vanmiddag zijn we naar Elmira gegaan om een vriendinnetje voor Ginny, het guinees biggetje, te halen. Bij de Petsmart hier hadden ze alleen mannetjes, en dat wilden we niet. Het blijkt dat elke Petsmart maar diersoorten van 1 geslacht verkoopt. Dit om vermeerdering tegen te gaan. In Elmira zijn de vrouwtjes te koop.
We vonden Ginny zo zielig, helemaal alleen. Het zijn toch sociale wezentjes, en nu Bart door de week niet thuis is krijgt Ginny niet zo veel aandacht. Dus nu heeft ze er een speelkameraadje bij.

Het grote piggy is Ginny, de nieuwe (nog naamloze) is het jonkie er achter:



Ginny en Bitz:


Kibbels en Bitz moeten er uit de buurt gehouden worden. Vooral Kibbels likt zich de mond er bij af!

4 Comments:

Blogger kastelke said...

Geeft Kibbels haar kusjes? Of bedoel je dat Kibbels haar met huid en haar op zou eten?
Annemiek, je zal vast wel ontzettend goed kunnen skiƫn als je overweegt om bij de ski patrol te gaan! Knap zeg! Misschien iets voor volgend jaar?
Hier worden we ook al een tijdje wakker van het gefluit van de vogeltjes achter in de tuin. Heerlijk! Een mens voelt zich dan onmiddellijk veel vrolijker.

2:59 a.m.  
Blogger Petra said...

Heerlijk, he, die zingende vogels! Net met Cosmo viel me het "lawaai" op, net of ze opeens wakker zijn geworden.
Bij Ski Liberty had de ski patrol het zaterdag druk. Dat dat een vrijwilligersbaan is!
Schattig, zo'n baby caviaatje!

8:56 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, ook hier begint het stilaan lente te worden. Heerlijk dat getjilp en de kinderen die weer op straat spelen....

Jij moet inderdaad goed kunnen skien als je overweegt om ski patrol te worden. Lijkt me niet gemakkelijk!

Wat leuk, zo'n klein guinees biggetje erbij!

Groetjes,

4:11 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Elke; op de foto is Bitz, maar Kibbels was degene die zich de mond er bij aflikt. Ik denk dat het een snack zou zijn voor haar, hoewel ik daar niet achter wil komen.
Zo ontzettend goed ski ik niet hoor, misschien is het wel wat voor volgend jaar. Dit jaar hebben ze de interviews al achter de rug.

Wendy; ik heb nog nooit een ijsvogeltje gezien. Lekker he, al die tekenen van lente. Je waardeert het extra na de winter! Over een paar weken zal het skien wel afgelopen zijn ja.

Petra; ik vindt het ook zo lekker om 's morgens met het gezang wakker te worden. Er zijn nu ook veel vogels op doortocht, dus nog eens extra veel gezang.
Ik las het op je blog ja, de ski ongelukken die je hebt gezien!

Hilde; lekker als de kinderen weer meer naar buiten kunnen zonder die kou!

8:18 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?