donderdag, maart 15, 2007

Brandweer

Gelukkig! Het dorp heeft nog een brandweer. Wat een gedoe is het geweest. Sinds het najaar zijn de town board en de vrijwillige brandweer al aan het vergaderen en bekvechten geweest over het budget. De brandweer wilde $250.000 krijgen en de town board wilde maar $200.000 geven. Na verschillende keren uitstellen hadden ze een ultimatum: voor woensdag middernacht moest er een contract komen, anders zou de brandweer geen oproep meer geven aan 911 situaties! De basisschool zou dan dicht gaan, en de kinderen naar 2 andere basisscholen. Blijkbaar kan de staat of de county in dit soort situaties niet ingrijpen om ze te dwingen om tot een contract te komen.
Uiteindelijk zijn ze na middernacht overeen gekomen dat de brandweer $230.000 zal krijgen van de town board. Mijn vriendin was bij het eerste gedeelte van de vergadering geweest, voordat ze achter gesloten deuren verder gingen, en ze zei dat het een heel circus was! Ik geloof het graag.

Vanmorgen had ik afgesproken met 3 anderen van onze les verpleging. We doen presentaties in de klas en ons groepje bijt de spits af de volgende week. Het is zo druk geweest dat het erg moeilijk is om bij elkaar te komen en te bespreken. Deze keer ging het goed, en het begint er een beetje op te lijken. We doen een powerpoint (heb ik deze week geleerd, niet zo moeilijk, maar je moet er toch weer even voor gaan zitten), en we wilden een filmpje doen. Voor het filmpje heb ik vandaag een paar mensen geinterviewd. Onze presentatie zal over rapid response teams gaan. Wat dat is leg ik nog wel een andere keer uit.

Weer terug naar huis, het was ondertussen beginnen te sneeuwen, en het was spekglad opeens! Wat een verschil weer. Alles is weer wit.

5 Comments:

Blogger kastelke said...

Meer zelfs: je hebt nu 2 keer een brandweer! (je berichtje is 2 keer verschenen).
Hier schijnt het zonnetje nog, en halen we zo'n graad of 15 (18 in de zon tijdens de middag). Maar tegen maandag zou het hier ook gaan sneeuwen... Dat vind ik niet leuk, ik voel me zo heerlijk 'vlinderig' als ik lente zie...

4:33 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Opps, 2 keer op publish gedrukt misschien? Het is nu weg.
Aan dat lekker weertje wen je snel he. Dan is sneeuw niet leuk meer.

7:16 a.m.  
Blogger Petra said...

Het is hier op het moment 40 graden Fahrenheit kouder dan gisteren!! Bah! En het plenst! Maar als dit sneeuw zou zijn, zou het echt super veel zijn, dus maar beter regen.
Maar goed, dat de brandweer de funding kreeg!

9:10 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; hier ook kouder, en sneeuw! Een maart northeaster!
Ja, maar goed dat ze het geld krijgen, al is het minder dan waar ze voor vroegen.

Wendy; leuk dat de kinderen het al in de klas krijgen. Tim heeft mij erbij geholpen, en ik denk dat ik nog lang niet alle mogelijkheden ken!

3:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Er ligt inmiddels hier alweer 15 cm en het sneeuwt de gehele nacht nog.. We waren er bijna vanaf...
Wat een gedoe zeg met die brandweer.

9:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?