dinsdag, maart 06, 2007

Schoolvrij

Vanmorgen opeens een gejuich: terwijl Tim en Niels hun ontbijt zaten te eten zagen ze op tv dat de school vandaag gesloten was. Ze waren heel blij met hun extra vrije dag, deze dag hoeven ze namelijk niet in te halen. De scholen waren gesloten vanwege de wind en de kou. Hoe koud het nu werkelijk was weet ik niet, maar het was ERG koud! Zo'n weer verwacht je in januari, maar niet meer in maart. We doen het dit jaar andersom, lenteweer in januari, en winterweer in maart.

De hondjes moesten toch af en toe uitgelaten worden, maar dat ging dan even snel. Daarbij ging ik een keer tegen de vlakte. Ik was vergeten dat er een laag ijs onder de sneeuw ligt. Gelukkig niks gebroken :)

Vanmiddag kapte onze verwarmingsketel ermee. Dan is het snel koud in huis. We hebben een service contract voor de ketel, en binnen een paar uur was er iemand om hem weer aan de praat te krijgen. We hebben ook een gaskachel die we bijna alleen voor noodgevallen gebruiken, dus de huiskamer bleef lekker warm. Er zat een luchtbelletje in de olieleiding, dat gebeurt zo ongeveer eens per jaar, en telkens als de olietank gevuld pas gevuld is. Deze keer was het echter al een week geleden dat hij gevuld was. De reparatieman zei dat het toch zo lang kan duren eer een luchtbelletje bij de ketel aankomt. Een aardige man trouwens, die hier al vaker klusjes heeft gedaan aan de verwarming.

De kinderen amuseerden zich prima vandaag, en we hebben samen een spelletje "Life" gedaan. Dat is altijd lachen. Je belandt met je auto op "baby girl" en zo krijg je dan toch een dochter :)

De sterretjes zijn er de laatste tijd een beetje bij ingeschoten, maar voor vandaag: een bonusdag thuis met de kinderen, en mijn sleutelbeen en heup zijn nog intact.

Ik heb in de linker kolom 2 nieuwe links toegevoegd, ten eerste pa's blog.
En dan ook nog een werk in uitvoering van mezelf, met info en links over Ithaca.

5 Comments:

Blogger Petra said...

Brrr, het is hier al zo koud, dan moet het bij jullie wel heel erg zijn! Wel lekker voor de kinderen een sneeuwdag. Als de onze er nog een krijgen moeten we een dag van de zomervakantie inleveren :(.
Blij, dat je niets gebroken hebt!

8:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

-10 hier maar verder niks te klagen hor. Ik vind dat je wel sterretjes verdiend hebt als je niks gebroken hebt. :)

10:37 p.m.  
Blogger kastelke said...

ok, we starten een petitie: WIJ WILLEN LENTE!!!
Ik teken!

Leuk dat je een blog maakt met info over jullie regio! Kan me misschien ooit nog wel eens van pas komen, en ondertussen geniet ik weer van de mooie foto's...

1:39 a.m.  
Blogger Petra said...

Als dat geen sterretje waard is !!
Niks gebroken bij je val. Wat leuk dat je vader een blog bij is gaan houden! En voor jou succes met je regio project ;-)

9:25 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; ja, hier een paar graadjes kouder. Ik hoop dat jullie geen sneeuwdagen meer krijgen!

Blips; vond ik ook wel een sterretje waard!

Elke; ik teken ook!

Petra; leuk he, dat pa een blog is begonnen. Hij zit te wachten op reacties (hint).

8:28 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?