woensdag, januari 10, 2007

Even kort

Even in het kort vandaag. Ik werd gisteren gebeld om vandaag te werken in plaats van vrijdag, en dan ook nog een kortere dienst. Dat was prima. Als je altijd 12 uur werkt, en dan opeens maar 8 uur zoals normale mensen doen, vliegt de tijd voorbij.
Ik was dus al om 15.00 klaar. Ik had 6 patienten, waarvan er 5 met ontslag gingen, iets dat eigenlijk nooit voorkomt. Het kan het erg druk maken, maar vandaag vielen alle stukjes als een puzzel in elkaar en ging alles heel vlot.
Het was wel goed dat ik om 15.00 kon gaan, want er waren alweer nieuwe opnames op de eerste hulp, en overplaatsingen van de IC die de lege bedden gingen vullen.

Om half vijf begon de cursus "conceptual basis of nursing". Het was wel leuk en interessant, en ik zal er zeker wel eens meer over vertellen. Voor de volgende week moeten we wat leeswerk doen, onder andere een hoofdstuk in het boek "Nursing against the odds" door Susanne Gordon. Dat boek heb ik al gelezen, en ik vond het heel goed. Iedereen die interesse heeft in wat er gaande is in de verpleging en in de gezondheidszorg moet dit boek eens lezen.

Sterretje voor vandaag: gewoon een goede en positieve dag.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het is wel fijn als de drukte wat gespreid is en als de stukjes als een puzzel in elkaar vallen... Dat geeft een voldaan gevoel, vermoed ik. Ja, Annemiek, ik begin nu ook al in sterretjes te denken. Het werkt aanstekelijk!

Groetjes,

10:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De sterretjes zitten in de kleine dingen, als je ze maar wil zien, ik moet er me ook iets bewuster van worden, dus het is goed dat je bent gestart met je sterretjes, goed voorbeeld doet goed volgen ! Have a good (*) one !

2:48 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?