vrijdag, januari 05, 2007

Nog eens wandelen

Vanmorgen belde Mary om toch maar voor een andere dag af te spreken, omdat er regen voorspeld was. Het was bewolkt en het lijkt wel of mijn zin om wat te doen met de zon verdwijnt.
Toch nog een klein stuk met de hondjes gelopen, de temperatuur voelt zich nog altijd als lente aan.
Daarna wilde ik thuis toch maar eens wat aanpakken. Onze boekenkast moet nodig eens geverfd worden, en daar ben ik mee begonnen. De verf die erop zit is wat vergeeld. Hij neemt een hele wand in beslag, dus ik ga het in etappes doen. Er zitten gaten en krassen in die gevuld moesten worden (vraag niet hoe die er in komen). Dus dat gedaan, laten drogen, geschuurd en begonnen met verven.

Ondertussen had het nog steeds niet geregend, en Mary belde op om toch maar te gaan wandelen. Leuk, dus dat gedaan. Ik reed naar haar huis toe, ze woont zo'n 4 mijl van ons vandaan, aan een nog rustigere weg dan bij ons, op een berg met een fantastisch uitzicht over Ithaca.
Mary's hond liep met ons mee, en ook de hond van de buren liep mee. Beiden niet aangelijnd, en we kregen van passerende automobilisten wel een paar linke blikken, maar ze reden allemaal extra langzaam en de honden bleven mooi aan de kant staan als er een auto kwam. Het is eigenlijk niks om ze los te hebben lopen, maar Mary's hond is bijna altijd buiten en los, en gaat zijn eigen gangetje. Aan een lijn lopen heeft hij nooit goed geleerd. De hond van de buren is eigenlijk nog een puppy, maar wel een die zijn eigen grootte (zoiets van een herdershond) en kracht nog niet kent. Zo kwam hij enthousiast springend kennis maken.
De volgende keer gaan we maar ergens anders wandelen, zodat we niet door de honden gevolgd worden.
Het was heel leuk om bij te kletsen, we zien elkaar niet zo vaak. Na het lopen hebben nog een tijd met een kopje thee zitten kletsen.

Ik weet dat het saai wordt om steeds maar over wandelingen te vertellen, maar ook voor vandaag is dat mijn sterretje van de dag. Dat en klessebessen met een vriendin.

Aangezien ik het weekend moet werken is dat een garantie dat ik niet over wandelen zal vertellen :)

5 Comments:

Blogger Petra said...

Nee joh, helemaal niet saai. Ik zie jullie gewoon zo gaan, in het landschap, helemaal niet druk. Hier zou dat niet lukken, tenzij we naar een park zouden gaan. En die sterretjes vind ik ook een erg leuk idee. Ik heb het een tijdje gedaan, toen ik nog in het Engels logde, vijf dingen om dankbaar voor te zijn per dag. Het helpt al het goede in het leven te zien! Walk on ;).

10:14 p.m.  
Blogger Petra said...

Nee, ben je raar. Loop maar een eind verder hoor de komende tijd. Je maakt tijdens zo'n wandeling vaak heel onverwachte dingen mee vindt ik. En een terechte ster voor vandaag!

11:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Schrijven over wandelen is helemaal niet saai. Vandaag ook 17 km gelopen (Nordic walking)
Ik zal op mijn nieuw blog t.z.t.schrijven over de ervaringen met Nordic Walking.

12:07 p.m.  
Blogger kastelke said...

Schrijf jij maar lekker over je wandelingen, als jij daar van geniet!

Ha, een blog over Nordic Walking! Na de duidelijke initiatie die ik in een dorp aan de Maas heb mogen krijgen van de vader van Annemiek, kijk ik uit naar dat blog! ;-)

2:33 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Ok, wandelen zal het zijn!

Petra; die sterretjes zijn best een uitdaging sommige dagen, nu al!

Wendy; kom maar een keer meelopen :)

Petra; klopt dat je wel eens onverwachte dingen meemaakt, en ook ziet alles er net even anders uit.

Hey Hermke; leuk dat je ook eens schrijft, heb net op het blog gekeken, en is niet veel bijgekomen :) Ben benieuwd naar de Nordic verhaaltjes. 17 km, toe maar!

Elke; leuk he, pa gaat ook aan het bloggen. Ja, je hebt je introductie les Nordic walking al gehad :)

9:14 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?