woensdag, januari 03, 2007

Is het winter of lente?

Sterretje van vandaag: een warme zon op m'n gezicht, blauwe lucht, fluitende vogels, en met de ogen dicht je even voorstellen dat het lente is.

12C, een abnormale warme dag voor januari. December is een record warme maand geweest, en van de laatste 60 dagen zijn er 51 warmer dan normaal geweest. Voorlopig blijft het ook nog mooi. Toen ik in Nederland was heeft het hier wel gesneeuwd, maar verder heb ik er nog geen gezien (behalve de gemaakte sneeuw van Greek Peak).
Ondertussen kampt het midwesten met de nasleep van een grote sneeuwstorm. Veel mensen zitten in de kou zonder stroom. De National Guard helpt met koeien te voeren door hooibalen uit helicopters te gooien, de boeren kunnen het niet alleen aan, en kunnen op sommige plekke niet bij hun vee komen.

Vandaag ben ik met Bart naar TC3 geweest en hebben we zijn boeken gekocht voor het komende semester. Zo veel mogelijk tweedehands, 2 boeken hadden ze niet tweedehands, en die ga ik online zoeken. Verder kon hij nog 2 boeken van vorig semester gebruiken, dus dit keer is het een beetje goedkoper dan vorig semester.
Ook het lesgeld is betaald, ouch!

De kerstspullen zijn weer opgeruimd, een heel karwei, maar ook weer mooi als het klaar is. Niet te geloven hoe snel deze tijd voorbij is gegaan. Is het pas een maand geleden dat ik op het punt stond om naar Nederland te komen?

Nu heb ik weer wat andere dingen om naar uit te kijken. Volgende week begin ik met een paar klassen. Het ziekenhuis heeft ervoor gezorgd dat de New York universiteit in Syracuse (SUNY)een paar lessen gaat geven in ons ziekenhuis. Ieder semester zullen dit 2 klassen zijn, voor verpleegkundigen die hun bachelor's willen halen. Daar heb ik me voor opgegeven.
Ik had afgelopen voorjaar een online klas gedaan via Mansfield universiteit, maar dat was me helemaal niet bevallen. Totaal niks geleerd, voor veel te veel geld.
Het rijden naar Binghamton of Syracuse een paar keer per week zie ik ook niet zitten, en andere online programma's zijn te duur. Dus hoop ik dat dit een oplossing zal zijn om eindelijk een bachelor's te krijgen.
De twee klassen zijn "conceptual basis of nursing" en "technical writing", een Engels les dus. Het zal allemaal veel schrijfwerk zijn verwacht ik. Ik hoop hier in ieder geval iets van te leren. In het boek voor de verpleegkunde klas heb ik al wat zitten lezen, en het ziet er wel interressant uit. De twee Engels boeken heb ik nog niet.

5 Comments:

Blogger kastelke said...

Veel succes met de cursus! Niks vervelender dan een cursus te moeten volgen die niet aan je verwachtingen voldoet. :-(

Deze morgen las ik ook nog op CNN over het warme weer:

http://www.cnn.com/2007/WEATHER/01/03/warm.winter.ap/index.html

New York City saw a November and December without snow for the first time since 1877. And New Jersey had its warmest December since records started being kept 111 years ago.

2:01 a.m.  
Blogger kastelke said...

Oeps, ik zie dat die link naar het originele artikel te lang was.:
http://tinyurl.com/y549cl

2:02 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het is inderdaad ongelooflijk dit warme weer. Je begint heel alngzaam ook signalen in de natuur te zien dat het niet klopt.Planten die gaan uitlopen etc. Wij hadden ons hier opgemaakt voor veel kou en veel sneeuw. $ jaar geleden waren we met kerst hier en toen viel er een meter en nu 3cm...Maar wie weet wwat er nog komen gaat..
gr Petra

2:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel veel succes met de lessen die je gaat volgen ! Wat een weer, wel lekker zo'n zonnetje, maar je gaat wel verlangen naar de Lente op deze manier, en wie weet wat nog gata komen. Toch is het klimaat aan het veranderen, dat merken we hier in NL ook. Alvast een fijn weekend !

3:51 p.m.  
Blogger Petra said...

Toen wij hier pas kwamen, 22 jaar geleden, zaten we met Kerst met 70 graden buiten! Dat was sindsdien niet meer voorgekomen (en deze Kerst ook niet), maar nu zat ik vandaag ook weer lekker buiten. Erg egoistisch van mij, maar ik voel me er beter bij, dus van mij mag het blijven!
Succes met de studie, dat zou heel fijn zijn, als je zo je bachelors kunt halen!

6:32 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?