woensdag, januari 29, 2014

De start van het jaar

Het is weer eens tijd voor een update. Het is duidelijk dat ik niet alles de wijde wereld instuur. Het is heel gemakkelijk om over de leuke dingen te schrijven, maar niemand blijft de moeilijke dingen bespaard. Ik  zal in het kort even vertellen. Het is een gewoon een emotioneel begin van het jaar geweest. Twee weken geleden kregen we namelijk te horen dat Micky's dochter op 35 jarige leeftijd is overleden. Dat was een flinke schok natuurlijk. Ze woonde aan de ander kant van het land, dus zagen haar niet vaak. Ze was een korte tijd ziek, iets dat we niet wisten. Soms is het gewoon "it sucks", het is verdrietig, en we verwerken het zo goed als het kan en proberen het een plaats te geven... Dat iedereen die dit leest er even bij stil mag staan, degenen die je lief hebt extra verwent, nieuwe relaties bouwt, en oude relaties herstelt.

Wat verder nog? De scholen zijn weer begonnen, en Niels is weer vertrokken. Het is alweer tot midden in de nacht kabaal in zijn apartement, dus daar is hij helemaal niet blij mee. Maar goed, nog maar 1 semester te gaan, en hij komt gewoon wat vaker thuis.

In het najaar heb ik eens flink wat 'soul searching' gedaan; afgelopen semester had ik geen lessen voor mijn master's, ik tekende en schilderde veel, en voelde me een stuk gelukkiger. Met heel veel wikken en wegen heb ik daarom besloten om te stoppen. Het was heel dubbel, en ik voelde me er schuldig bij. Aan de andere kant heb ik profijt gehad bij de lessen die ik al gehad heb, en kan ik die kennis in de praktijk gebruiken. Dus geen master's meer, die beslissing was vorige maand genomen, en ik heb er nu rust bij, eigenlijk een stuk stress minder.

Dat betekent niet dat ik niks erbij doe, op het moment ben ik voor een certificatie aan het leren, en ik ga verder met tekenles. Deze week was de eerste les, en deze keer ben ik niet de oudste in de klas. Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan. Plus leerlingenbegeleiding is deze week weer begonnen. Pff, weer even in het ritme komen.

Verder is het hier echt winter, koud, koud, koud. Met de zonneschijn verwacht je warmte, maar het was nog altijd -9C. Ik heb lekker gewandeld bij Taughannock Falls, en flink wat foto's gemaakt, alleen was mijn camera bevroren tegen de tijd ik bij de grote waterval was.

Een beetje zon doet goed!


Grote ijsschotsen bij de eerste waterval.











Het is niet vaak dat je bijna de hele rivier van snel stromend water bevroren ziet!










Het uitkijkpunt, er stroomt amper water.

Grote ijspegels.

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger Petra said...

Nogmaals gecondoleerd met het overlijden van Micky's dochter. Waarschijnlijk een goed besluit om te stoppen. Ik ben ervan overtuigd dat zo min mogelijk stress in het leven het beste voor je is.

4:27 p.m.  
Blogger duijsensfamily said...

Sterkte met dit verdrietige nieuws!

Mooie foto's wel weer!

9:27 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?