donderdag, juni 24, 2010

Grrr, @#%^ huisbaas

Kort nadat Nederland het winnende doelpunt gemaakt heeft ging mijn gemoed van een hoog naar een heel laag; Micky duwde me de rekening van het schoonmaken van Bart en Tim's apartement onder de neus. Ik was er woest over. De afgelopen dagen had ik al een paar keer de huisbaas gebelt en een berichtje op zijn antwoordapparaat achter gelaten om me te bellen. Ik wilde wel eens weten waar hun borgsom bleef. Hij belde maar niet terug. Nu kregen ze de borg dan terug, min de kosten van schoonmaak. Nu weet ik ook wel dat het niet de beste schoonmakers zijn, maar het zijn ook geen viespeuken. Kosten voor de oven schoonmaken (die ze misschien 2 of 3 keer gebruikt hebben, en die Bart inderdaad vergeten was schoon te maken): $35. Daar kan onmogelijk voor 35 dollar aan vuil ingezeten hebben.
De vloeren niet gezogen of gedweild (ze hebben wel gezogen, maar de vloer van de keuken, die ongeveer 1 bij 3 meter is niet gedaan):$25. De spiegel op de badkamer niet schoongemaakt, en de wasbak niet (wasbak hebben ze wel gedaan): $25. Niet gestofveegd (hebben ze wel gedaan, die hele 2 nachtkastjes, 2 buro's, en tv kastje wat erin staat): $10. Totaal $95. Nou, om die bovenstaande dingen te doen heb je nog geen uur werk nodig. Als ik zoveel kon verdienen met schoonmaken ging ik het meteen doen. Wat een afzetterij. Alles is het hele jaar goed geweest, en dan dit. Ik heb het idee dat hij hoopte dat we die borg zouden vergeten. Bart en Tim leren zo wel een les, dat mensen je proberen geld af te troggelen en om foto's te maken en samen met de huisbaas een woonplek te bekijken als ze vertrekken. En zo schoon was dat apartement ook alweer niet toen ze erin trokken. Ze vonden toen een vuile sok van de vorige bewoners onder het bed.
Ik had de telefoon al in mijn hand om die huisbaas te bellen, maar Micky vindt het beter om te doen als de checks geincasseerd zijn. Misschien ben ik morgen wat afgekoeld.

Dan maar wat leukers, een paar foto's van de tuin. Dat heb ik al een tijdje niet meer gedaan.



De clematis bloeit geweldig.


Deze plant heb ik vandaag gekocht. Een hibiscus. De bloemen zijn zo groot als schoteltjes. Hoe ironisch. De eerste keer dat ik deze plant zag was vorig jaar bij die huisbaas van de jongens.


De bakken die we een maand of zo geleden met kleine plantjes gevuld hadden doen het goed. Let ook op die hekjes die pa gemaakt heeft. Ze hangen met haakjes aan het terras.

Labels: ,

6 Comments:

Anonymous Bianca said...

Ik heb vorige week ook zo'n hibiscus gekocht, iets donkerder bloemen en die zijn GROOT, wat je zegt als schoteltjes. Die clematis vind ik ook zo mooi maar die verkopen ze hier nergens dus die zal hier ook niet groeien verwacht ik.
Inderdaad beter even te wachten tot die checks geincaseerd zijn voor je gaat bellen ;-)
Maar goed idee om voor oplevering (voor en na) eerst met de huisbaas door het pand te lopen, kan denk ik een hoop ergernis voorkomen.

9:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je tuin ziet er prachtig uit! En ja, de jongens zullen het nu wel beter weten. Stomme huisbaas...

10:11 a.m.  
Anonymous Elke said...

Vreselijk toch, als mensen je niet fair behandelen!
Wat een gezellige tuin heb je weer. Maar hibiscus wordt hier, in de Lage Landen, volgens mij nooit zo groot als schoteltjes. Dus het is weer eens waar: in Amerika is 'everything the same', alleen wel 'much bigger'. :-)

1:28 p.m.  
Anonymous www.vandijkjes.punt.nl said...

155 dollar voor dat uurtje werk. Als het al zo erg was als huisbas beweerd. Volgens mij proberen ze er gewoon een slaatje uit te slaan en ik geloof er niks van dat hij dingen dingen ook werkelijk heeft uitgevoerd.

gr petra

8:01 p.m.  
Blogger Bibi said...

Wat staat je tuin er mooi en geordend bij! Hier zal het nog wat werk zijn maar we komen er gestaag, hopelijk.
Ik hoop dat er met die huisbaas nog wat geregeld kan worden, dit is natuurlijk niet kosher.

9:14 a.m.  
Blogger Petra said...

Katja, Leah en Kelly hadden hun appartement echt schoongemaakt en nog werden er hoge kosten in rekening gebracht. Ook voor de oven en voor een slechtwerkende wc. Dat laatste gaan we aanvechten, want het is een oud appartement en die wc is gewoon aan vervanging toe. Vervelend is het wel, inderdaad. Bij jullie bloeit alles mooi, hier verpietert alles door de hitte.

11:37 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?