zondag, mei 30, 2010

De nieuwe officieren

Zaterdagmorgen ben ik samen met Micky naar de 'commissioning ceremony' geweest, waar de army, navy, en air force kadetten tot 2nd luitenants ingezworen worden. Van die ceremonie wordt natuurlijk een hele productie gemaakt, het is een hele stap in het leven van deze mensen. Het begon natuurlijk eerst met het volkslied, en America the Beautiful, gezongen door het mannenkoor, dan speeches, en daarna werdt iedere kadet apart ingezworen. Sommigen door een familielid dat ook in dienst zit of van dienst gepensioneerd is. Eentje werdt ingezworen door zijn opa die in een rolstoel zat, vast nog een 2e WO veteraan. Na het inzweren worden de insignes opgedaan door 2 familieleden, bij sommigen door de ouders, bij anderen broers of zussen. Opvallend veel van die familieleden zitten ook in dienst.


Het inzweren.

Na de ceremonie was er nog de traditionele first salute waarbij de nieuwe luitenant de eerste non-commissioned officier die hem salueert een zilveren munt geeft.


First salute.

Op zaterdag was er tevens de "convocation" op Cornell, en het was er een stuk drukker dan een paar dagen geleden! Nancy Pelosi was de convocation spreker, en vandaag was graduation voor zo'n 6000 studenten.


Een heel stuk drukker!


Het stadion.

's Middags na zijn werk wilde Bart een rondje gaan lopen in het park, en Muddles en ik ontmoetten hem daar. Heel leuk dat hij dit wilde doen, en we hebben heerlijk gelopen. Het is wel moeilijk om die lange en jonge benen van hem bij te houden.


Op sommige plekken is er een mooi uitzicht vanuit dit "rim trail".




Morgen is het Memorial Day, een dag om alle gevallen militairen te eren. Dit filmpje heb ik geloof ik al eens eerder gepost; ik blijf het mooi vinden.


Dat ze allemaal veilig thuis mogen komen!

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous www.vandijkjes.punt.nl said...

Gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk. Super dat zoveel familie er was om het met jullie te vieren.

ik kan me voorstellen dat je erg genoten hebt.

Gr petra

9:21 p.m.  
Blogger Petra said...

Mooi de foto's gemaakt op de trail.
En inderdaad dat ze veilig thuis mogen komen.

8:57 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?