dinsdag, juni 15, 2010

Ongewone regenboog

Terwijl Niels en ik in de auto zaten, zei hij, kijk een regenboog. Er was amper een wolkje aan de lucht en ik geloofde het niet zo snel. Jawel, echt waar, een regenboog in de wolken. Dat moest ik toch even zien. Ik heb de auto langs de weg gezet om te kijken. Hele mooie heldere kleuren hoog in de cirrus wolken. Ik had nog nooit zo'n soort regenboog gezien, en jammer dat ik mijn camera niet bij me had. Ik heb een foto van een andere website gehaald, wat erop lijkt.


Alleen waren er minder wolken omheen, en waren er 2 van zo'n regenbogen. Het heet een sundog (er zal ook wel een wetenschappelijke naam voor zijn), en ontstaat als de zon op hele hoge ijsdeeltjes schijnt.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Bianca said...

Wat een waanzinnig mooi natuurverschijnsel en wat een geluk dat je het gezien hebt, ik heb zoiets nog nooit gezien in ieder geval, wist niet eens dat het bestond.

12:11 a.m.  
Blogger Petra said...

Mooi, inderdaad. Ik zie ze hier ook weleens, maar nooit zo helder, als op die foto.

5:17 p.m.  
Anonymous Elke said...

Wow! Dat heb ik nog nooit gezien.
Waar we nu wonen zie je wel eens vaker een dubbele regenboog, terwijl ik die vroeger ook nog nooit gezien had.

10:35 a.m.  
Anonymous Elke said...

Even ter aanvulling wat info over dit soort van regenbogen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Circumhorizontal_arc

10:38 a.m.  
Blogger Bibi said...

Bijzonder!

9:15 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?