maandag, juni 07, 2010

Vleermuisje

Al een paar weken liggen er kleine poepjes bij de voordeur, muizenpoep dacht ik. Wel raar dat er altijd ook poepjes op de railing langs de trap liggen. Toen ik tegen Micky zei dat ik een val wilde zetten hoorde Bart dit, en hij vertelde dat dit geen muizenpoep was maar van een vleermuis. Huh? Ja, want zo'n zelfde poepjes liggen ook altijd in de huisjes die hij schoonmaakt in het park, en in die huisjes zitten vaak vleermuizen. Ik zag geen opening waar een vleermuis in kon boven in het huis,maar die avond ging Niels de honden uitlaten, en wat hing daar? Juist, een vleermuis.



Ze hangt er alleen 's nachts, of een gedeelte van de nacht, nooit overdag. Ik dacht dat ze 's nachts niet sliepen. Misschien heeft ze dit als rustplekje uitgekozen.


De afgelopen dagen was het Ithaca Festival aan de gang, en gisteren gingen we er eens kijken. Op zondag is het in Stewart Park, aan het water. Dat hebben we geweten. We waren nog geen 10 minuten daar en er kwam een storm opzetten. Verschillende tenten gingen vliegen. We hebben een tijdje geschuild achter een gebouwtje, en daarna wat gegeten, maar we hielden het er snel gezien.


Hoge golven op het meer.


Tenten moesten met man en macht vastgehouden worden. Later hoorden we dat er een tornado watch geweest was.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Petra said...

Wild weer hier in het oosten dit weekend! Schattig zo'n vleermuisje, ik vind het zo naar, dat hun aantallen verminderen :(.

6:02 p.m.  
Anonymous Bianca said...

wat mooi zo'n vleermuisje, bijzondere beestjes hoor.
Groot gelijk dat jullie snel weggegaan zijn, tenten en storm is niets om bij in de buurt te zijn.

11:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?