woensdag, juni 09, 2010

Quiz

In de eerste les van "community health" het afgelopen semester had de professor een quiz voor ons in haar eerste powerpoint. Ik heb die altijd al eens willen plaatsen, maar het kwam er niet van. Nu las ik iets dat me er weer aan deed denken en dus hier is hij dan. In de klas, zonder Google, konden we geen enkele van de antwoorden goed raden. Bekijk het eens (niet spieken he, dus zonder Google) en kijk eens of jullie het goed kunnen raden. Ik vond de antwoorden wel verrassend, en die zal ik er binnenkort bij zetten.

1. Wat is de grootste epidemie van de 20e eeuw?

2. Welke volksgezondheids interventie heeft meer levens gered dan chirurgie of antibiotica?

3. Welke staat was de eerste die autogordels wettelijk verplicht stelde? Welke staat heeft nog altijd geen autogordel wet?

4. De beroemde "Jack in the Box" tragedie was veroorzaakt door...?

5. Welke sterftegevallen zijn 99% verminderd sinds 1900?

6. Welke wet heeft sterftegevallen 89% verminderd tussen 1950-1973?

7. Wat is een niet onderkende epidemie in de VS?

8. 5% van alle sterftegevallen in de VS zijn oorzaak van deze ziekte die te voorkomen is?

9. Wat denk je dat de grootste uitdaging van de volgende 10 jaar zal zijn? Bioterrorism? Geweld? Infectie ziekten? Verslaving? Overgewicht? Chronische ziekten?

Labels:

2 Comments:

Blogger Petra said...

Allemaal gokken natuurlijk:

1. obesitas,

2. het verplichten van een autogordel dragen

3. die weet ik volgens mij: New York

4. weet ik ook: e-coli

5. moeilijk, kanker?

6. polio?

7. overgewicht of diabetes?

8. overgewicht of diabetes?

9. moeilijk, ik maak me er makkelijk vanaf: all of the above ;)

Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden!

9.

1:24 p.m.  
Anonymous www.vandijkjes.punt.nl said...

1. ik denk griep

2. geen idee

3. New York, Main of New hampshire..?

4. geen idee

5. griep

6.Een alcohol wet?

7. Overgewicht

8.hart en vaatziekten

9. infectie ziekten

Ben benieuwd

10:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?