vrijdag, mei 28, 2010

Wat een week!

Je kunt je wel voorstellen dat het een drukke en intense week is geweest. Geweldig om zoveel familie hier te hebben. Het vorige blog drukt de emoties niet eens helemaal uit. Het is superstil hier nu iedereen weer naar huis is!

We hebben een paar hele leuke dagen gehad. Veel gekletst, gelachen, en veel gewandeld. De kinderen vonden het ook geweldig dat hun ooms er waren en hebben veel met hun gekletst, gelachen, frisbee gespeeld en gespeld. Geweldig hoe ze de draad samen weer oppakken, ook al hebben ze elkaar al jaren niet meer gezien. Er is teveel om op te schrijven, maar ik zal proberen een samenvatting te maken.

Hier nog eens een groepsfoto.

Stil zitten kan hier niemand: ze zijn meteen aan het hout hakken.

Maandag en de rose vrouwenslippers.
Micky ging zijn moeder en zus weer naar het vliegveld in Buffalo brengen; wij gingen wandelen. We hadden een wandeling uitgezocht die gedeeltelijk over het Finger Lakes Trail gaat, de Van Lone Hill Loop op Conecticut Hill Wildlife Management Area. Een wandeling van 5.6 mijl, hoewel wij er denk ik zeker 6 gelopen hebben. Maar goed dat we kaarten bij ons hadden, en iemand die goed met een GPS overweg kan.

Aan het begin van het pad ligt een afgelegen huis, en de man die hier aan het werken was kwam even een praatje maken. Echt een wildernis figuur met lange grijze baard. Hij wist veel over de natuur hier te vertellen. Hij vroeg of we de "pink lady slippers" wilden zien. Ik had snel door dat hij het over een plant (een zeldzame orchidee) had, en hij leidde ons de bosjes in. We hebben later nog flink gelachen over die roze vrouwenslippers, en of we ook de bruine mannenslippers zouden vinden.

Deze pink lady slipper vonden we later op de wandeling.

Happy hikers:

The secret service guy.

The bushman.

The ranger.

Wankel bruggetje.

De eerste slang die ze zien moet gefotografeerd worden, al is hij niet veel groter dan een pier :)

Midden in het bos een echte kerstboom.

In een beek zagen we een bever zwemmen, mijn foto is niet gelukt. Zo mooi om te zien, heel duidelijk in het heldere water.
Het was een hele leuke tocht, we hebben zo'n 3 1/2 uur gelopen, berg op en af.

's Middags naar de mall om wat inkoopjes te doen.

Dinsdag; 25 jaar getrouwd.
Wauw wie had dat gedacht 25 jaar geleden! Dat er vandaag zoveel familie bij was om te helpen vieren maakte het extra speciaal.

Deze "wedding quilt" heeft ma voor ons gemaakt!
Ik moest een keer stofjes voor haar uitzoeken en meebrengen naar Nederland... zonder dat ik wist waar ze voor waren. Die stofjes zie ik nu dus weer terug.

De broers gingen 's morgens naar Watkins Glen State Park wandelen, en 's middags naar Buttermilk Falls. Met 30C was het mij er te warm voor.

's Avonds hebben we onze trouwdag gevierd met een barbeque.

Mexicaans bier? We zijn in de VS hoor. Blijkbaar won dit bier het over het Ithaca bier.
Ma en ik hielden het bij een lekker wijntje.

Woensdag
Vanmorgen heb ik iedereen een rondleiding op Cornell gegeven, de korte versie. We gingen bij Micky op zijn werk op bezoek, en die vertelde hun ook nog een en ander.
Overal waren de voorbereidingen voor het weekend aan de gang; Cornell graduation. Diploma uitreiking voor 6000 studenten. Dat zijn er nogal wat.

Hangbrug bij Cornell.
Die lelijke hekken zijn er neergezet als reactie op de recente zelfmoorden van studenten.

Uitzicht vanuit het Johnson Museum.

Cornell Plantations. Hier weer gepicknicked, net als pas geleden met pa en ma. De ganzen waren al een heel stuk groter dan vorige keer.

Even gestopt bij Ithaca Falls. Ja, watervallen zie je hier genoeg :)

Hierna heb ik de broers bij de benedeningang van Treman Park afgezet, ze gingen naar boven lopen (voor het geval dat ze nog niet genoeg watervallen gezien hadden), en ik ging ze later boven weer halen. Ze vonden het een mooie wandeling, het was er wel erg warm aan!

's Avond gingen ze me even de oude verwarmingsketel uit de kelder halen. Dat ding weegt een paar honderd kilo en stond er al 10+ jaar. Het is gelukt!

Tot middernacht kolonisten van Catan spelen.

Donderdag
Dan komt onvermijdelijk de dag dat je afscheid moet nemen....

Nog even het dak op.

Nog even een paar laatste foto's.

En dan echt weg.

En vandaag afscheid genomen van pa en ma....
Wat vliegen mooie tijden snel voorbij! Bedankt aan allemaal voor een mooie tijd, alle kado's, lekkernijen en het werk!!!

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Elke said...

Annemiek, je ziet er heerlijk stralend uit op de foto's! Verandering van werk en familiebezoek doen je duidelijk goed.
En nog proficiat met jullie 25ste huwelijksverjaardag! Op naar de volgende 25! (knappe quilt die je kreeg!)

2:24 p.m.
Blogger Petra said...

Wow, wat een heerlijke familietijd samen! Bijzonder, dat iedereen er ook was voor jullie 25ste huwelijksverjaardag. Jullie hebben wel heel wat hoogtepunten in een paar weken doorgemaakt! Gelukkig is het het begin van de zomer, wat voor mij afscheid altijd wat makkelijker maakt, maar ik weet niet of dat voor jou ook zo is.

10:26 p.m.
Anonymous bianca said...

Hier is het morgen ook een stuk stiller weer want pa en Elly vertrekken weer naar Nederland. Ik zal ze zeker missen, laat staan als je zo'n groot familiebezoek als jij hebt gehad zal het helemaal stil zijn. Sterkte ermee