woensdag, februari 10, 2010

Uitgeteld

Iedereen zal dit wel hebben. Sommige dagen op het werk zijn heel goed, sommigen er tussen in en sommigen kunnen maar beter vergeten worden. Zoals gisteren. Die kan maar beter vergeten worden. Pff, net of je ergens in een nachtmerrie of de Twilight Zone zit. "Who did you piss off?" vroeg een arts me toen hij zag welke patienten ik had. Van de 6 patienten die ik had was er maar 1 waar je een gesprek mee kon voeren. Eentje bleef maar roepen "please help me" en verder was er niks mee te beginnen. Niks te helpen, ze werd kwaad als je probeerde wat met haar te doen of vragen waar ze hulp mee nodig had. Kom je die kamer uit, hoor je uit een andere kamer "somebody help me" gillen. In de war, kort van adem, maar nog genoeg longvolume om te gillen. Een ander spuugt haar pillen uit omdat ze denkt dat we haar vergiftigen. Dan de stokdove gepensioneerde verpleegkundige van 96 jaar (de gemiddelde leeftijd was zo ongeveer 90) die alles beter wist en er was helemaal niks met haar hart aan de hand want ze "is al 96 en er is nog nooit wat met mijn hart mis geweest en die zuurstof hoef ik niet en die hartmonitor ook niet en wat moet die buis in mijn blaas, ik kan niet plassen". Zucht! Geduld hebben. Familie met veel vragen, constant bellen. Hup in de vergeethoek zo'n dag! Op het eind van zo'n dag is er geen fut meer en binnen een uur lig ik uitgeteld op de bank....


... waar Micky stiekum een foto maakt.

Labels: ,

6 Comments:

Blogger Jasmino said...

Wat een schattige foto! Een leuke hondje om te zien, een scheetje. Hoe hebben jullie haar nu genoemd?

12:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Op zo'n momenten zou je op een fast-forward knopje moeten kunnen drukken. ;-)
Maar die rotdag leverde dus wel een heel aandoenlijk plaatje op.

6:40 a.m.  
Anonymous www.vandijkjes.punt.nl said...

O wat eeen heerlijke foto. Puppie ligt er ook zo lekker bij.

gr petra

8:35 p.m.  
Anonymous Bianca said...

Met zo'n lief puppy wat zo heerljk bij je ligt ben je zo'n rotdag toch zo vergeten weer. Wat een schatje ! (helemaal niet goed voor mij die foto's, een kennis van ons heeft ook puppy's van een onbekend ras maar ook zoooo leuk, ik ga NIET kijken ;-) en nu zeker niet ha ha

Onze overbuuf is een aardig mens hoor maar zou zo bij jou in zo'n dag passen, was 100 jaar geleden EHBO nurse en weet alles beter dan welke dokter dan ook, weigert haar pillen te nemen en als ze niet goed wordt daarvan is het de schuld van de dokter die haar de "verkeerde" medicijnen heeft gegeven. pffff

8:38 p.m.  
Anonymous Ruud Vullers said...

Hoi Annemiek,

Ik loop een beetje achter met je blog. Zie nu pas de nieuwe aanwinst. Schitterend beestje maar word wel ietjes groter dan K&B :-)

Veel plezier. Als hij groot is en wil spelen ken ik er nog twee die dat ook heel leuk zouden vinden.

11:26 a.m.  
Blogger DixieChick said...

Hoi Annemiek,

Ik loop ook schandalig achter op je blog - wat een enorme schattige nieuwe aanwist! Echt heel erg lief.

Die foto, die zou bij ons ook zeker eens in de zoveel tijd gemaakt kunnen worden. Sommige dagen kun je maar beter zo eindigen! Ik hoop dat de rest van de week beter is!

12:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?