zondag, april 05, 2009

Zondag

Vrijdag en zaterdag heb ik gewerkt, en het waren voor de afwisseling eens een keer vrij rustige dagen. De bezetting daalde vrijdag zelfs tot 22 (max. 37). Ik zou hier genoeg sappige, ontroerende, en frustratieverhalen neer kunnen schrijven over mijn werk, maar dan weet ik soms niet waar ik moet beginnen! Dus ook nu weer niet.

Het weer gaat als een jojo op en neer. Donderdag prachtig tshirtweer, en vrijdag en zaterdag sneeuwvlokken. Vandaag ook heel mooi, morgen gaat het weer af. Het is een vroege lente, want we hebben heel vaak met pasen nog sneeuw gehad.

Vanmorgen zijn Micky en ik bij het meer een eindje gaan wandelen. Het waaide nog koud, maar was wel fijn. Er waren heel wat mensen op de been. Op weg terug naar huis zagen we dat de brandweer een kip-barbeque hield. Die maken altijd de lekkerste kip klaar, en ze zijn heel snel uitverkocht, maar ze hadden er gelukkig nog. Ik kwam een vriendin tegen die ik al een tijd niet gezien en we hebben gezellig gekletst.
Vanmiddag zijn we in de tuin bezig geweest met allelei klusjes, fijn om zo'n vroege start te hebben, en voor mij is dit ontspannend bezig zijn.

Heerlijk om zo de tekenen van lente te zien komen; eerst de ganzen die terugkomen, dan de robins. Dan de eerste krokus, maar pas als je de peepers hoort, weet je dat het lente is.
Vanmorgen zag ik dat de eerste narcissen bloeien, maar later zag ik een van de kopjes ernaast liggen. Rara wie heeft dat gedaan?


Het bewijsmateriaal ligt ernaast.

Dit waren de kippen donderdag, maar vandaag lagen ze precies zo te rollen.


Lekker zonnebaden, en de ramen stoffig maken.
Je hoort Kibbels tegen hun blaffen. De honden hebben nog altijd niet door dat dit niet nodig is, en af en toe komt er een kip de trap op van het terras, net voor het hek staan kijken. Net alsof ze even moeten plagen. Dan worden de honden helemaal gek!

6 Comments:

Blogger Bibi said...

Hahaha ja ja, de kip die dat veertje mist is de dader:-)!
Ik sta al in de startblokken om een en ander aan kruiden en wortels te oogsten maar ik moet nog even wachten want er groeit nog weinig.
Groetjes, Bibi

8:49 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heb jij gisteren (Zondag) het programma 60 minutes gezien?
Ik heb met tranen in de ogen zitten kijken.
Vrouwen in las Vegas die kanker hebben en hun baan hebben verloren en nu geen behandelingn meer krijgen.
Echt ongelovelijk.
Zo blij dat ik 2 paspoorten heb.
Groetjes.
E.

10:46 a.m.  
Anonymous Cisca said...

Heerlijk eindelijk lente! Ik heb van het weekend heerlijk getuinierd. En de eerste zaadjes geplant. Nu maar hopen dat ik niet verhuisd ben voor die tijd. Alhoewel ik ook graag wil verhuizen natuurlijk...

8:10 p.m.  
Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Hier hetzelfde rare weer, eergisteren 33 graden en vannacht gaat het vriezen brrrr

Zo leuk die kippen, de 1e keer dat ik een kip zo zag rollen dacht ik dat ze dood aan het gaan was.

10:19 p.m.  
Blogger Petra said...

Hier ook vreemd weer, gisteren 25 graden en nu wilde ik handschoenen aan tijdens het hardlopen! Ha ha, die kippen!

10:57 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Anoniem; ik het op internet bekeken, heel erg aangrijpend. Vreselijk dat die bezuinigingen gedaan worden. Ze hadden het over de kankerpatienten, maar ook de hoge risico obstetrie, dialyse en prenatale zorg weg doen zal een heel groot negatief effect hebben.

9:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?