donderdag, november 06, 2008

Weer vanalles

Dinsdagavond waren we net op tijd thuis om te zien wie onze nieuwe president is en McCain's speech te zien. Van het feestvieren dat je mensen op tv ziet doen merk je hier niet veel, het is hier wel een heel democratisch gebied.
Verandering is goed, hopelijk zijn het veranderingen ten goede!

De voorstelling waar we naar toe geweest zijn was goed, bijna non-stop zang en dans, vond het af en toe wat 'sensory overload'. Het was "A Wild Party". Je hoort of leest wel eens dat de Amerikanen zo preuts zijn, dat zou je na zo'n voorstelling niet meer denken met onderwerpen als seks en drugs.

Ik heb een goede week uitgekozen om vrij te nemen. Het is erg mild weer voor deze tijd van het jaar, met temperaturen tussen t-shirt en truien weer. Goed om buiten te zijn. Gisteren heb ik een heel eind gelopen met de hondjes, en in de tuin wat laatste karweitjes om de dingen klaar te maken voor de winter. De bloembakken zijn opgeruimd, en de ouden planten uit de tuin gehaald.

Vandaag was zo vreemd; hier scheen de zon, maar Ithaca lag in een dikke mist gehuld. Toen ik in de stad kwam was er net een ongeluk gebeurd. Motorrijder tegen een auto, dat loopt nooit goed af. De ambulance en brandweer was er al bij. De mist zal zeker een rol gespeeld hebben in dit ongeluk.
Later toen ik weer terug naar huis reed, reed ik weer de mist uit en de zon in, heel raar.

Niels zegt al een tijd dat hij de treintjes van zijn kast af wil hebben. Het is toch ook niks voor een bijna 15 jarige, die treintjes. Er hebben wel al jaren posters op gehangen, dus zo erg was het ook alweer niet. Vandaag heb ik de kast geschuurd, en van een eerste laag verf voorzien. Er moet nog een tweede of misschien derde laag op.


Die treintjes heb ik erop geverfd toen we nog in Doenrade woonden, dus al erg lang geleden. Nu zijn ze weg!

In de tuin heb ik het hekje eindelijk opgezet dat pa gemaakt heeft.


Ma had het geverfd, dat was een priegelwerk! In de lente kunnen de plantjes gaan klimmen.

Dan nog even dit, de kip die in de rui is:


Niels noemt haar de "zombie chicken". Ze ziet werkelijk niet uit.

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Petra said...

Leuk alles en nog wat blogje. Kai wil ook graag een "nieuwe" kamer. Vooral de doek met baby en zijn naam, geboortedatum en gewicht wil hij kwijt (begrijpelijk). Binnenkort gaan we daar dan maar eens aan.

8:54 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?