zondag, augustus 10, 2008

Reisje naar de Pocono's

A little bit of this in English, for our special readers :)

Gisteren zijn we weer terug gekomen van een weekje in de Pocono Mountains in Pennsylvania. Niet zo ver weg deze keer, ongeveer 3 uur rijden. We hadden een huis gehuurd in het Camelback Village in Tannersville. Het was erg mooi, meer huis dan we voor ons vieren nodig hadden (Bart was thuis gebleven).

Het huis.
The house we rented, much more house than we needed for 4 people, very luxurious!

Al deze huizen zijn tegen een berg gebouwd, erg steil om naar boven te rijden. Ik kan het me in de sneeuw niet voorstellen. Bijna vlak naast het huis ligt het ski gebied.

The ski area next to our rental house. In the winter you can just step outside onto the slopes!

Huiskamer. Living room.

Op maandag hebben we het water park bezocht, Camelbeach. Hier heb ik geen foto's van, ik had de camera niet mee genomen. Het is een mooi waterpark, en de waterratten Tim en Niels hebben zich vooral in het golfbad goed geamuseerd. Je kon er ook met de skilift naar boven, wat we op het eind van de dag gedaan hebben. Een prachtig uitzicht en heel leuk om een skigebied eens in de zomer te zien. Ik heb het nooit geweten, maar met een skilift naar beneden gaan is best griezelig. Je moet geen hoogtevrees hebben!
Onder de skilift loopt een oude vervallen Alpine sleebaan. Helemaal van boven op de berg naar beneden, dat zal echt iets voor de echte dapperen geweest moeten zijn om dat te doen. Met zo'n slee van een cementen glijbaan af!

The first day we went to the waterpark (sorry, no pictures). Tim and Niels loved the wave pool especially. We also took a trip up the mountain on the ski lift. Fun to go on a lift without the cold! I never knew how it was like to ride a ski lift down: you shouldn't be afraid of heights! Under the lift was an old alpine sledding track all the way from the top. Now that must have something for the real dare devils!

Op dinsdag zijn we naar het Delaware Water Gap park geweest. We hebben verschillende plekjes bezocht.

On Tuesday we went to the Delaware Water Gap Park, hiked, and looked at some waterfalls. (as if we don't have enough waterfalls here :)

Een waterval in Delaware Gap, Dingman Falls

Woensdag hadden we besloten om te gaan fietsen. Met tieners is het 's morgens moeilijk. Als je ze te vroeg wakker maakt krijg je kwade gezichten, en ze bewegen zich als slakken. Het was ook nog een eind rijden, dus we waren pas om 1 uur bij het fietsverhuur bedrijf. Het busje stond net klaar om te vertrekken met andere mensen, en als we snel waren konden we nog mee. Gauw de papieren ingevuld, betaald, en onze eigen 2 fietsen op hun wagen gezet, en 2 huurfietsen.

Door het Lehigh Gorge Park loopt een pad waar vroeger een spoorbaan liep. Het hele pad is 25 mijl lang, en er zijn maar 3 plaatsen waar je erop kunt. De rit ernaar toe was mooi, maar nog een flink eind weg.
De eerste groep mensen werd helemaal aan het begin van het pad afgezet, wij gingen verder naar Rockport, zodat we 15 mijl konden fietsen. Aan het eind van het pad zouden we dan weer opgehaald worden om terug te gaan naar het verhuurbedrijf. De laatste ophaaltijd was om vijf uur, om twee uur zaten we eindelijk op onze fietsen.

On Wednesday we decided to go for a bike ride. We got to the rental place late (due to teenagers that don't like to get up in the morning and then move like slugs, plus the ride to the rental place was longer than expected). We got there at 1PM and were lucky to be able to go. We rented 2 bikes, and we had 2 of our own with us. There is a beautiful, and flat path in the Lehigh Gorge Park, where there used to be a train track. At the end of the path we were getting picked up again. It was a beautiful trip; a big hill to the right of us, and the river on our left. Every few weeks they let water out of dam, and you can go whitewater rafting there. Right now the water was low.

Aan het begin van de rit.
At the start of the ride.

Elke paar weken word er water uit een dam gelaten en kun je op deze rivier wildwater raften.

The pad is a gentle downhill slope. Nice for us, since we really don't bike very often, and our behinds hurt! We stopped for a picknick, and a few times to look around.

Het pad loopt zacht glooiend bergaf, het lijkt meer vlak. Precies goed voor ons, die niet vaak fietsen. We hebben langs het pad gepicknicked en af en toe gestopt om rond te kijken. De rivier loopt zo'n 10 meter lager, en je kunt er niet overal gemakkelijk naar toe.

There used to be a busy village here when coal was discovered.

Hier lag vroeger een dorpje, de spoorlijnen waren er omdat er steenkool gedolven werd.

Opeens waren we aan het einde van het pad, om kwart over vier, zonder ons te haasten. Het was een leuke tocht!

Op donderdag zijn we naar Hickory Run State Park geweest. We dachten misschien te gaan kano varen, maar vonden de meertjes er toch niet geschikt voor, te klein. Er is een mooi meertje met zandstrand, lijkt me leuk voor kleine kinderen. Het andere meertje is ook mooi, goed voor vissers.

On Thursday we went to Hickory Run State Park. We wanted to go canoeing, but the lakes were kind of small. The "Boulder Field" was pretty amazing though. In the middle of the forest, all of a sudden there is this field of rock. Huge rocks, about 1-2 stories deep. Apparently the frost has been pushing rocks up for the last 15.000 years.

Boulder Field, een groot veld met hele grote keien, midden in het bos. De keien liggen zeker 5 meter diep. Door de werking van vorst worden keien omhoog geduwd. Zie je de mensen in de verte?

Boulder field

Hierna zijn we terug gegaan naar de plek waar we de dag ervoor waren, Lehigh Gorge Park, en hebben daar een stukje gewandeld.

After this we went back to the same place as the day before, the Lehigh Gorge Park.

Watervalletje; more waterfalls.

People were swimming here; look close and you see someone ready to jump off the bridge into the water! Dare devils!

Er waren jongens van de brug af aan het springen (wat is dat toch met bruggen?), als je op de foto klinkt om te vergroten zie je onder aan de brug iemand klaar staan om in het water te springen.

Even met de voeten in het water.

Getting our feet wet. The water was not warm!

Oude treintunnel; the old train tunnel.

Friday we went rafting on the Delaware River, it's just a smooth flowing river in the summer. It took a little bit of practice to go straight in a raft! We did a few circles, and according to Tim and Niels mom can't row.
At the end of the trip we saw lightning, so we rowed like crazy to get back. We did not want to get caught in a thunderstorm on the water!

Op vrijdag gingen we raften; met een rubber boot een eind de Delaware River af drijven/roeien. Er zijn verschillende zaken die kano's of rubber boten verhuren, we kozen River Country. Ze wezen ons de plek waar we zouden eindigen en daar parkeerden we de auto. We werden verder gebracht waar we zouden starten. Het duurde even eer we doorhadden hoe je zo'n boot bestuurt, en gingen soms in cirkels!
We gingen 4 mijl, heel relaxed met 2 keer stoppen onderweg om te picknicken en af te koelen deden we er zo'n 2 uur over. Op het eind zagen we bliksem dus we hebben even flink doorgeroeid!

Tim en Niels op het water. It was fun! Even though these 2 don't smile for the pictures.

Even lunchpauze.

Op zaterdag zouden we nog een keer naar het waterpark gaan, maar Tim en Niels hadden hun knieen zo erg verbrand dat ze niet meer wilden. Helaas waren dat lichaamsdelen die ik hun niet aan herinnerd had om zonnecreme op te doen.
Dus besloten we om een dag eerder naar huis te gaan. Onderweg zijn we nog bij het treinmuseum, Steamtown in Scranton geweest. Ik heb eigenlijk niks met treinen, maar vond het toch wel interessant. Het is een groot onderdeel van Amerika's verleden, en zonder de stoomtreinen zou Amerika niet zijn wat het is. De regio waar waar we net vandaan kwamen is helemaal gevormd door de spoorwegen.

On Saturday we wanted to go to the waterpark again, but Tim and Niels's knees were so badly sunburned they did not want to go. That was one spot that mom forgot to tell them to put suntan lotion on! Instead we went home a day early. On the way home we stopped at a train museum. It was interesting to see the history. (Tim and Niels will tell you it was boring).

Caboose

Ik moest even naast de trein gaan staan om te laten zien hoe groot ze zijn.

That was the end of our trip, we discovered some nice new places again.

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jullie hebben inderdaad wat mooie plekjes bezocht.. Dat springen van die brug...dood eng hoor..

gr petra

9:28 p.m.
Blogger kastelke said...

Zo zie je maar weer dat je niet altijd het vliegtuig in moet of een ganse dag in de auto moet om een leuke vakantie te hebben!
Welkom thuis! Nu kan je volop gaan genieten van je nieuwe fornuis. ;-)

Moet je al onmiddellijk terug gaan werken?
Wanneer begint school terug bij jullie?

8:31 a.m.
Blogger Petra said...

Misschien niet zo exotisch als Aruba, maar wel prachtig allemaal! Dat groen en watervallen vind ik ook zo heerlijk van onze omgeving, hoe heerlijk de zon en zee ook zijn.