zaterdag, november 03, 2007

Kalende kip


Bitz op haar plekje bij Niels.


Het lijk wel of er een gevecht heeft plaatsgevonden in het kippehok, overal veren:



Maar nee, het is deze dame in het wit die in de rui is:


"Molting" heet dat. Zo'n 1 keer per jaar ver-veert een kip, meestal in het najaar. Eens kijken of ze helemaal kaal wordt. Brr, wel koud voor haar.
Op de achtergrond kijkt Goliath de haan toe, hij is de beschermheer van zijn harem! Kom niet in de buurt van de kippen, want hij valt aan. Hoewel hij lang niet zo erg is als sommige andere hanen die we gehad hebben!

4 Comments:

Blogger Petra said...

Leuk, ik wist geloof ik niet, dat jullie kippen hadden. Rick zou jaloers zijn, die wil ze al heel lang, maar ik vind, dat we al genoeg dieren hebben!

3:40 p.m.  
Blogger Petra said...

Jemig wat een veren....
Maar goed dat je weeet wat er aan de hand is.

7:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Lijkt wel of er een wasbeer heeft huisgehouden, goed te weten dat kippen ook ruien, had anders gedacht dat ze ziek waren.
Mooie haan hebben jullie !
Red (onze haan) komt aan de rand van ons terrein nu, helaas houden de dames kip zich schuil voor hem dus hij snapt nog niet dat hij hier moet gaan wonen.

4:40 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Bianca, ik kan me voorstellen dat die kippen zich schuil houden! Als die haan eenmaal door heeft dat er kippen zijn, is het afgelopen met hun eigen wil en onafhankelijkheid :)

8:01 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?