dinsdag, oktober 30, 2007

Tandarts en pompoenen

Vorige week was er een van mijn "inlays" uit mijn kies gevallen. Ik weet het Nederlandse woord even niet, het is geen gewone vulling, maar eentje die op maat gemaakt is en liefst ook nog met goud. Vandaag ging ik naar de tandarts om dit weer te repareren. Ik zag er flink tegenop, maar achteraf viel het mee. Het is een hele aardige tandarts. Ik vertelde hem dat de tandarts in Nederland in mijn tienerjaren altijd wel een kies vond om te boren. Hij zei dat hij dat hier heel veel ziet van mensen uit andere landen. Dan was er ook nog die tandarts in Nederland die alle vullingen vervangen heeft, iets wat me door iedere tandarts hierna verteld is dat dit helemaal niet nodig geweest zou zijn.
Deze tandarts vroeg wie die "inlay" gedaan had. Ik vertelde hem dr S, en hij zei "say no more". Nou, ik weet het ook wel met die dr S. Hij heeft me allerlei dure dingen laten doen, dingen die achteraf niet nodig waren, maar hij zal zijn dikke truck wel hebben moeten financieren. Hij vertelde me destijds dat bijvoorbeeld deze kies te ver weg was voor een vulling. Vandaag heeft mijn tandarts er 10 jaar later nog een vulling in gedaan, en dat ging prima zei hij. Die dure inlay was dus helemaal niet nodig geweest. Ik kreeg hem wel terug, er zit 45% goud aan, en ik moest ook nog tekenen dat ik hem terug gekregen had, haha.
Je krijgt hier met vullingen doen ook verdoving, ik vindt het wel fijn. Alleen dat geluid van boren, volgende keer (hopelijk komt dat niet) maar oordopjes in doen.

Na anderhalf uur, waarvan veel wachttijd, kon ik weer lekker naar buiten, even van het mooie weer genieten. Ik had een uur tot ik op een vergadering op mijn werk moest zijn, en heb even in de stad rondgelopen. Hier ligt een mooie waterval, Ithaca Falls, in een buurt die Fall Creek heet.





Een paar van de versierde huizen;

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Vanavond hebben Tim, Niels en DaSom pompoenen uitgehold. Hier het resulaat:

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Links die van Niels, compleet met kleine hoorntjes van stukjes pompoen. Midden die van DaSom, super, en dat voor haar eerste keer. Rechts die van Tim. Hij had 3 kanten uitgesneden. 1 kant met Pac Man, 1 kant met TIM, en 1 kant een gezichtje.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Die van DaSom nog een keer.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Die pompoenen zien er geweldig uit, vooral die van DaSom.
Heb me wel eens verbaasd dat veel nederlandse tandartsen die ooit vele gebitten verziekt hebben (voorzover ik weet) nog nooit een schadeclaim aan de broek gehad hebben van een klant.
Prachtig die waterval trouwens !

Groetjes

8:22 a.m.  
Blogger Petra said...

Oef, vervelend, dat je zoveel onnodig werk aan je gebit hebt gehad! Vooral omdat de tandarts nu niet het leukste is (ik mag volgende week weer en moet me heel erg inhouden om het niet te verzetten).
Leuk, he, die Halloween versieringen, vanavond met het statief hoop ik wat lichtjes foto's te krijgen.
Happy Halloween!

1:43 p.m.  
Blogger Chuck and Anneke's RV travels said...

Bij mij werden er toen ik zo 20 was in Nederland al kiezen getrokken ( ik zat in het ziekenfonds) Mijn dochter hier van 24 heeft nog geen enkele vulling. Het klinkt misschien gek ,maar ik ga hier net zo lief naar de tandarts (als het om schoonmaken gaat ) als naar de kapper.

8:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dan voel je je dus flink belazerd door zo'n tandarts.

Wat een prachtig resultaat die pompoenen zeg!

gr petra

9:12 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?